موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1196
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

حذف مدارس خشتی و گلی خراسان شمال و اعتبارات ویژه آن

«بابایی» مدیرکل نوسازی در تدارک جایگزینی مدارس خشتی و ممنون خیران مدرسه ساز است.

به گزارش کودک پرس  بابایی افزود: 32 میلیارد و 800 میلیون  تومان از ردیف اعتبارات سفر رهبری  برای   28پروژه شامل 126 کلاس درس برای تخریب و بازسازی و تکمیل 5 سالن ورزشی ناتمام  و مانده اعتبار پروژه مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به زودی به استان ابلاغ می‌شود که بعد از تخصیص اعتبار عملیات اجرای این پروژه ها آغاز خواهد شد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی  با بیان این مطلب گفت: با اختصاص این اعتبارات دیگر استخر و سالن ورزشی ناتمام نخواهیم داشت.
 «بابایی» با اشاره به این که ظرفیت های ما در استان برای مدرسه سازی محدود است، افزود: برخی از خیران تمایلی به معرفی شدن ندارند، اما برای نهادینه کردن فرهنگ خیر پروری اقدام  کرده ایم.  وی هم چنین یاد آور شد:  از 80 مدرسه خشتی و گلی در استان 40  مدرسه عملیاتی شده  و 36 مدرسه در مهر تحویل داده می شود.  وی گفت: باید به گونه ای تلاش کنیم تا  فرهنگ خیر پروری بیشتر از گذشته نهادینه شود.

وی با اشاره به این که مدرسه سازی امری پسندیده است، افزود: فرهنگ سازی در این زمینه از اجرای پروژه ها مهم تر است تا بتوانیم به شکل زیر بنایی تر اقدام کنیم.
وی بیان کرد: جشنواره هایی که برای خیران مدرسه ساز برگزار می شود با همین هدف است و در واقع گام نخست نهادینه کردن فرهنگ خیر پروری، گام دوم  جذب و گام سوم ماندگاری خیران است.
وی با اشاره به این که در گذشته روزنامه «خراسان شمالی » صفحه ای به نام  مدرسه داشت و به امر مدرسه سازی و معرفی خیران اقدام می کرد ، گفت: در حال حاضر هم این انتظار از این رسانه مردمی می رود تا در شناسایی خیران مانند گذشته پیشگام شود.این مسئول بیان کرد: اقدامات زیادی تاکنون انجام شده است که بخشی از آن ها   قطعا به دلیل انتشار اخبار روزنامه خراسان شمالی در این حوزه بود. وی با اشاره به خبرهایی که در این رسانه در خصوص حذف مدارس خشتی و گلی به چاپ رسیده بود،

افزود: بعد از چاپ برخی از اخبار در این خصوص اتفاقات خوبی افتاد و حتی تلنگری به وزارت خانه بود  تا مدارس خشتی وگلی را بازنگری کند.    وی هم چنین بیان کرد: خراسان شمالی در برخی از زیر ساخت  ها جزو استان های رده آخر بود، اما در این چند سال اخیر جهش های خوبی داشته ایم  و به جاهای خوبی رسیده ایم.

 

 

منبع:   تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار