موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1185
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان استان اردبیل تشکیل می گردد

سومین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران و فعالان عرصه فرهنگی استان اردبیل در تاریخ 23 مرداد با هدف تشکیل انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان با میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش کودک پرس در این نشست که صبح امروز 23مردادماه در محل کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد،

رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کارشناسان فرهنگی ارگان‌های مرتبط و سازمان‌های مردم نهاد فعال نیز در آن حضور داشتند، مباحثی در خصوص اهمیت ادبیات کودک و نوجوانان و موانع موجود در خصوص گسترش این ادبیات در حوزه‌های فرهنگی و ادبی مطرح و راهکارهای مورد نظر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عزیزخانی ضمن تمجید از جایگاه استان اردبیل در ادبیات کودک و نوجوان کشور و ظهور چهره‌های ملی و بین‌المللی از این استان در ادبیات مذکور، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ادبیات حوزه کودک را موجب تسریع در توسعه اجتماعی و فرهنگی هر جامعه دانست و اظهار کرد: کودکانی که با کتاب، ادبیات، هنر و فرهنگ انس می‌گیرند، در آینده جزو پیشتازان عرصه‌های مختلف زندگی و فعلان اجتماعی، علمی و فرهنگی کشور ظهور می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، تشکیل انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان استان اردبیل را موجب برنامه ریزی فرهنگی منسجم تر برای این قشر برشمرده و تصریح کرد: علیرغم حضور فعال ادبیان استان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، عدم وجود انجمن موجب شده استان اردبیل نتواند به جایگاه واقعی خود در این عرصه دست یابد.

وی،  مشارکت ارگان‌های فرهنگی و علمی، سازمان مردم نهاد، نویسندگان و مترجمان، اساتید و پژوهشگران ادبیات را موجب تسریع در تشکیل انجمن و فعالیت گسترده تر آن بیان کرده و خواستار حمایت از طرح تشکیل این انجمن شد.

قابل ذکر است که در این جلسه، ضمن تعیین اعضای هیأت امناء، اجرای مقدمات اداری تشکیل انجمن و پیگیری روال قانونی تشکیل آن مورد تصویب اعضای نشست قرار گرفت.

این انجمن، مواردی از جمله تشکیل کارگروه‌های ویژه ادبیات کودک، حمایت از نویسندگان کتب حوزه کودک و برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی ادبیات کودک و نوجوان در سطح استان را برعهده خواهد داشت.

 

 

منبع:   ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار