11814
۲۳ آبان ۱۳۹۵

«بچه پیراهن»؛ کتابی که با نگاه کودکانه همراه است

جدیدترین اشعار مهری ماهوتی برای کودکان در قالب کتابی با عنوان «بچه پیراهن» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش کودک پرسمهری ماهوتی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در خصوص عنوان کتابش گفت: منظور از این عنوان پیراهنی است که در لگن شسته و در نتیجه آب رفته و کوتاه شده است. در حقیقت از آن جایی که ما برای کودکان می نویسیم، طبیعتا باید موضوعات را به سمتی ببریم که کودکانه دیده شود و این وظیفه من شاعر است که با هر سن و سالی که دارم، بتوانم در جایگاه بچه ای که به این موضوع نگاه می کند قرار بگیرم.

وی افزود: وقتی برای کودکان می‌نویسیم باید با چشم های یک کودک به موضوع نگاه کرده و کودکانگی را در آن لحاظ کنیم. بنابراین پیراهنی به حمام رفته و خود را شسته اما بعد از قرار گرفتن روی بند رخت متوجه می شویم که آب رفته، کوچک شده و تبدیل به بچه پیراهن شده است و انتخاب این عنوان برای کتاب دقیقا به دلیل نگاه کودکانه‌ای است که به این شعر داشته‌ام.

ماهوتی در ادامه پیرامون آثاری که در این حوزه نگاشته تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان ارائه داده ام  و به نوعی پر کار هستم اما این مسئله برایم افتخارآمیز نیست. در حقیقت هر کتابی یک تجربه است که انسان را رشد داده و به او کمک می کند تا بتواند در گذر زمان حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌هایی که در این عرصه داشته ام، معتقدم آن کتاب خوب‌تر را هنوز ننوشته و نسروده‌ام؛ اما امیدوارم در روندی که طی این همه سال داشته‌ام توانسته باشم، به جهت کیفی هم آثار خود را به رشد و تعالی برسانم.

در توضیح این کتاب می توان گفت؛ نویسنده طبیعت، اشیاء و مسائل روزمره را دستمایه‌ ای برای خلق فضایی خیال‌‌انگیز و شاعرانه قرار داده است.از نکات قابل توجه این اثر طراحی متفاوت آن است که کودکان می‌توانند این کتاب خشتی را به صورت عمودی باز و بسته کنند. همچنین تصاویر و قلم کتاب این امکان را فراهم آورده که کودکان کم بینا نیز از مخاطبان این شعرها باشند.

شایان ذکر است؛ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اثر را برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) و با قیمت 5 هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار