موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
118
۰۵ مرداد ۱۳۹۵

دو سوم کودکان کار در زنجان، هم پدر و هم مادر دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت‌گرفته، 74 درصد از کودکان کار زنجان پدر و همگی مادر دارند و هیچ‌کدام از آن‌ها ناپدری ندارند.

به گزارش کودک پرس، فرزانه عطایی اظهار کرد: کودکان کار و خیابان در سطح شهر زنجان برای آخرین بار در سال 93 توسط کلینیک مددکاری اجتماعی بهرنگ شناسایی شدند و وضعیت‌شان مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس، تعداد قابل توجهی از کودکان، تحت عنوان کودکان کار در کارگاه‌های مختلف قالی‌بافی، تفکیک ضایعات و مواردی از این دست مشغول به کار هستند که از بسیاری جهات آسیب‌زاست و نیاز به بررسی و شناسایی دارد.

این مسئول ادامه داد: تا پایان سال 93، 54 کودک کار و خیابان شناسایی شد که 52 نفر از آن‌ها پسر و  دو نفر دختر بودند. همچنین، 26 درصد از این قشر تا 10 سال، 30 درصد 11 تا 12 سال، 33 درصد 13 تا 14 سال و 11 درصد نیز 16 تا 17 ساله بودند و جالب آن‌که هیچ‌کدام از این کودکان با اجبار یا تشویق ناپدری به کار گمارده نشده بودند.

وی افزود: خوشبختانه مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده با عنوان موسسه پرتوافروزان از ابتدای امسال برنامه‌های خود را در راستای ساماندهی کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها شروع کرده و مقرر است به تشکیل تیم‌های اجتماع‌محور توسط کارشناسان موسسه مبادرت ورزد. علاوه بر این، ملاقات و دیدار با مدیریت‌ها، روسای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، همچنین شرکت در جلسات امور بانوان استانداری، کانون پرورشی کودکان فدک، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و شورای اسلامی شهر از دیگر فعالیت‌های مرکز خواهد بود.

عطایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی 48 ساعته گزارش‌نویسی و مددکاری اجتماعی برای کارشناسانی که با کودکان کار و خیابان سر و کار دارند، تصریح کرد: تدوین و تنظیم جدول زمان‌بندی برای آموزش‌هایی از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی مطلوب خانوادگی و فرزندپروری از دیگر اقدامات موسسه آموزشی مهارتی پرتوافروزان است؛ در اقع مقرر است این کلاس‌ها علاوه بر کودکان کار، برای مادران آن‌ها نیز برگزار شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: تامین پوشاک و البسه به مناسبت‌های مختلف، کمک هزینه خرید اقلام خوراکی و اعزام کودکان کار به همراه یکی از اعضای خانواده به سفرهای زیارتی نیز خدماتی است که در حد توان موسسه به این قشر ارائه می‌شود.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار