11667
۲۲ آبان ۱۳۹۵

پروتکل حمایت از کودکان کار بازنگری میشود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود ۵ هزار کودک کار در تهران، از بازنگری پروتکل حمایت از کودکان کار خبر داد و گفت: کودکانی که پس از ۲بار نگهداری در بهزیستی، مجدد به کار گماشته شوند، از والدین آنها سلب صیانت خواهد شد.

به گزارش کودک پرس پرس : انوشیروان محسنی بندپی در رابطه با سر و سامان دادن به وضعیت کودکان کار گفت: ما نسبت به پذیرش کودکان کار اقدامات چند وجهی در نظر گرفته‌ایم و در واقع در پروتکل حمایتی از این افراد با بررسی انجام شده تجدیدنظر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: فقط به بحث نگهداری کودکان کار آن هم برای یک مدت محدود نگاه نکرده‌ایم بلکه برای خانواده‌های آنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی والدین و کودکان سعی کرده‌ایم آنها را به درجه‌ای از ظرفیت و توانمندی برسانیم که تقریبا برگشت دوباره آنها صورت نگیرد.

محسنی گفت: البته برگشت مجدد کودکان کار به سطح خیابان‌ها اجتناب‌ناپذیر است و از اراده کودک خارج است به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منعقد کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در این تفاهم نامه کودکان کار که دو بار در بهزیستی پذیرش شده و پس از حمایت‌های اجتماعی، آموزشی و غیره از آنها دوباره توسط استثمار برخی افراد یا والدین به خیابان‌ها برمی‌گردند از خانواده‌ها سلب صیانت خواهد شد و این کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

محسنی گفت: کودکان کار دو دسته‌اند، آنهایی که فاقد سرپناهند و آنهایی که توسط افراد حرفه‌ای استثمار شده‌اند.

وی در مورد تعداد این کودکان افزود: به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که حدود 4 تا 5 هزار کودک کار در تهران وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در دو ماه گذشته 2640 کودک کار در تهران پذیرش شده و سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند که تا پایان آبان ماه هر فردی که رها شده است را حمایت کنند حتی نیروی انتظامی نیز اعلام آمادگی کرده که نسبت به پذیرش اقدام کند.

منبع: خبرفارسی 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار