11661
۲۲ آبان ۱۳۹۵

مهدکودکهای سرای محلات بدون مجوز فعالیت میکنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از درخواست شهرداری تهران به منظور صدور مجوز از سوی سازمان بهزیستی برای مهدهای کودک سراهای محلات پایتخت خبرداد.

به گزارش کودک پرس پرس : حبیب الله مسعودی فرید گفت: شهرداری تهران درخواستی را به سازمان بهزیستی کشور ارائه کرده و طی این نامه از بهزیستی درخواست شده که برای صدور مجوز جهت فعالیت مهدهای کودک در سرای محلات اقدام شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل ها و آئین نامه های سازمان بهزیستی این درخواست ها بررسی و در صورتی که استانداردهای لازم از سوی شهرداری در سرای محلات رعایت شود، مشکلی برای صدور مجوز مهدهای کودک وجود نخواهد داشت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به لزوم رعایت برخی موارد در مهدهای کودک شهرداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر درخواست شهرداری تهران در مرحله اداری قرار داشته اما باید به این موضوع توجه شود که در صورتی این مجوزها به شهرداری ارائه خواهد شد که در مهدهای کودک چندین مورد نظیر فضای فیزیکی مهدها، نیروی انسانی متخصص، محتوای آموزشی ارائه شده به کودکان و شهریه اخذ شده از خانواده ها رعایت شده و بر مبنای دستورالعمل های سازمان بهزیستی باشد.

مسعودی فرید در خصوص فعالیت 375 سرای محله در پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر در 375 محله شهر تهران سرای محله وجود دارد و در تمامی این سراهای محلات نیز مهدهای کودک فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: مهدهای کودک سراهای محلات تاکنون فاقد مجوز از سازمان بهزیستی کشور بوده و ما در نحوه اداره آنها انتقاداتی را داریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر فراهم شدن شرایط به منظور شکایت خانواده ها از مهدهای کودک مجوز دار سازمان بهزیستی اذعان کرد: در صورتی که در بحث دریافت شهریه و یا موارد دیگر خانواده ها شکایتی از مهدهای کودک داشته باشند می توانند شکایت خود را از طریق پیامک سراسری 3000012333 با سازمان بهزیستی در میان گذاشته و ما نیز ظرف 24 تا 48 ساعت به شکایت آنها رسیدگی خواهیم کرد.

مسعودی فرید تاکید کرد: خانواده ها همچنین می توانند از طریق مراجعه به مراکز سازمان بهزیستی در شهرها و شهرستان ها مسئولان سازمان بهزیستی را در جریان تخلف مهدهای کودک قرار دهند.

 

 

منبع:  افکارنیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار