موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11584
۲۰ آبان ۱۳۹۵

همایش پویش ملی مبارزه با سرطان در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از برگزاری همایش پویش ملی مبارزه با سرطان طی هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس  , سید حمید حریری بر برگزاری سمپوزیوم ملی و بین‌المللی در حوزه سرطان در خراسان شمالی تأکید اظهار کرد: با این حجم بیمار سرطانی که در استان وجود دارد، نیازمند برگزاری سمپوزیوم ملی و بین‌المللی در حوزه سرطان در استان هستیم.

حریری افزود: همایش مبارزه با سرطان این زمینه را فراهم می‌آورد تا کارشناسان و متخصصانی در این حوزه ازجمله رئیس انجمن آنکولوژی کشور در بجنورد حضور پیدا کنند تا در جهت افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردمی در خصوص قابل‌پیشگیری بودن سرطان و روش‌های تشخیص زودرس این بیماری بتوانیم قدم مثبتی برداریم.

وی با تأکید بر تحقیق و توسعه در تشخیص روش‌های زودهنگام سرطان در خراسان شمالی، نسبت به افزایش آمار سرطان در استان هشدار داد و عنوان کرد: پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان باید در دستور کار متولیان امر بهداشت و سلامت مردم جامعه قرار بگیرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان با اشاره به وجود ۹۸ کودک سرطانی زیر ۱۷ سال و ۶۳ کودک مبتلابه سرطان در استان که زیر ۱۲ سال سن دارند، گفت: کمتر خانواده‌ای در بجنورد وجود دارد که تحت‌الشعاع این بیماری قرار نگرفته باشد.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی بر روی کمربند سرطان قرارگرفته است، از وجود یک هزار و ۵۸۰ بیمار سرطانی تحت حمایت انجمن خبر داد و گفت: بیش از یک‌سوم این تعداد را بیماران سرطان‌های دستگاه گوارش تشکیل می‌دهند که افراد مبتلابه سرطان‌های مری، معده، پانکراس و کولون جمعیت زیادی از بیماران را به خود اختصاص داده است.

حریری با تأکید بر اینکه برای کاهش آمار سرطان باید همه دست‌به‌دست هم دهیم، تصریح کرد: می‌توان ۴۵ درصد آمار بیماران سرطانی را نداشته باشیم درصورتی‌که مسئولان در کنار ما باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار