موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
11530
۱۹ آبان ۱۳۹۵

دیدار نویسندگان و شاعران با کودکان و نوجوانان

در هفته‌ کتاب بیش از ۷۰ نویسنده، شاعر و مترجم با مخاطبان کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس , به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی قرار است پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان با سفر به شهرهای دور و نزدیک به گفت‌وگو با مخاطبان خود بپردازند.
به گفته‌ معاون تولید کانون، این برنامه با هماهنگی اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها و همکاری ستاد هفته‌ کتاب و با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق مخاطبان به مطالعه صورت می‌گیرد.
مناف یحیی‌پور اعلام کرد: در جلسه‌های دیدار نویسندگان و کودکان و نوجوانان، نویسنده‌ها برای مخاطبان خود کتاب می‌خوانند، با آنان گفت‌وگو می‌کنند، به پرسش‌هایشان پاسخ می‌دهند و به نوشته‌های کودکان و نوجوانان گوش می‌سپارند و نکاتی را برای تقویت توانایی هنری‌شان در باره‌ آثار خوانده‌شده گوشزد می‌کنند.
وی افزود: این جلسه‌ها به اقتضای زمان و موقعیت، ممکن است در مراکز کانون یا مدارس و در مراکز استان‌ها یا شهرها و روستاهای دورافتاده برپا شوند. همچنین جلسه‌هایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر نویسنده‌های میهمان با کارشناسان، معلمان و مربیان تشکیل می‌شود.
یحیی‌پور درباره‌ زمان اجرای این طرح توضیح داد: سفر نویسنده‌ها و برپایی این جلسه‌ها به مناسبت هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی، از چند روز قبل از شروع هفته‌ کتاب آغاز می‌شود و تا حدود دو هفته پس از هفته‌ کتاب ادامه خواهد داشت.
بر این اساس قرار است در طول اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با نویسندگان، مترجمان و شاعرانی همچون بیوک ملکی، مصطفی رحماندوست، شهرام شفیعی، ‌افسانه شعبان‌نژاد، طاهره ایبد، مهری ماهوتی، فریدون عموزاده خلیلی، فاضل ترکمن، عباس سپاهی‌یونسی، غلامرضا امامی، داوود امیریان و دیگر فعالان حوزه کتاب کودک و نوجوان دیدار کنند.
بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان تا ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار