11511
۱۹ مهر ۱۳۹۵

راه افتادن کودکان از چه زمانی باید شروع شود؟

راه افتادن کودکان مسئله ای است که ذهن بسیاری از پدر و مادر ها را به خود مشغول ساخته، به طوریکه گاهی فکر می کنند از وقت راه افتادن کودکان انها گذشته و کودک انها هنوز نمی تواند حتی درست بایستد.

به گزارش کودک پرس پرس :بیشتر بچه ها اولین گام های خود را حول و حوش اولین سالگرد تولد خود برمی دارند. ولی بازه سنی راه رفتن بین ۹ تا ۱۸ ماهگی متفاوت است. اگر بچه شما موقع راه رفتن از مسیر منحرف می شود نگران نباشید. بعضی از بچه ها هرگز چهار دست و پا راه نمی روند و بلافاصله بعد از بلند شدن از جای خود، راه می روند و این کاملا طبیعی است. آنچه در این سن مهم است، این است که بچه شما از بازوها و پاهایش با هم برای حرکت کردن استفاده کند. اگر بچه شما یکی از این کارها را انجام می دهد، راه افتادن او خیلی دور نیست!
قل خوردن
مدل خرچنگ راه رفتن
از پله ها با کمک دست بالا رفتن

به پیشرفت بچه نگاه کنید. آیا او بیشتر از ماه قبل تلاش می کند؟ آیا بدنش را بیشتر از زمین جدا می کند؟ اگر این طور است، نباید خیلی نگران شوید. اگر در پایان یک سالگی اش او هیچ تلاشی برای بلند شدن از زمین نشان داد، با دکتر حرف بزنید.

چطور بچه را به راه رفتن تشویق کنید؟
اغلب بچه ها به هزار ساعت تمرین عملی از زمانی که خودشان را روی زمین می نشانند تا وقتی که به تنهایی شروع به راه رفتن می کنند، نیاز دارند. برای اینکه بچه را آماده راه رفتن کنید، این مراحل را طی کنید:

از بدو تولد:
مهمترین نیاز بچه برای راه رفتن: عضلات قوی پشت که بچه با بلند کردن سر خود وقتی روی شکم خوابیده پیدا می کند. برای همین کاری کنید که بچه تمرین کافی در زمان بیداری داشته باشد. اسباب بازی و وسایل جالب توجه در اطراف او بگذارید تا برای رسیدن به آنها انگیزه پیدا کند.

وقتی توانست بنشیند:
به او کمک کنید تا تعادل و حرکت خود را با قل دادن یک توپ به جلو و عقب با او حفظ کند. یا یکاسباب بازی جلوی او بگیرید و آن را از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید. وقتی او جلو می رود یا دست و پا نشسته راه می رود، گردن، کمر و پاها و دست های او توسعه بیشتری پیدا می کند و کنترل بیشتری پیدا می کند و می تواند خودش را در یک حالت ایستاده قرار دهد و دوباره زمین بخورد.

وقتی توانست بایستد:
اجازه دهید درحالی که دست هایش را گرفته اید جلو شما راه برود و بعضی اوقات یکی از دست هایتان را رها کنید تا بتواند تعادل خود را حفظ کند. یا چند قدم از او فاصله بگیرید و وقتی خودش به تنهایی می ایستد، او را تشویق کنید. تا می توانید او را تشویق کنید.

وقتی می تواند راه برود:
وقتی ایستادن را به خوبی یاد گرفت، ممکن است جای دست هایش را همه جای خانه ببینید. برای اینکه بچه با کمک دیوار به سمت صندلی و میز می رود. به او کمک کنید تا بتواند مسیر اتاق را طی کند. شاید بچه هنوز نتواند وقتی ایستاده، جایی بنشیند که آن را قبل از اینکه راه برود، یاد گرفته است. نزدیک او باشید و می توانید به او کمک کنید تا آرام با دست هایش باسن خود را روی زمین بگذارد. این طور بچه یاد می گیرد بدون آسیب رساندن به باسن، بنشیند.

 

منبع:اکاایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار