موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
11477
۱۹ مهر ۱۳۹۵

پشت نقاب کودکی!!!

بعدازطلاق والدین،کودکان دردوستى دچارمشکل مى شوند زیرا اغلب احساس مى کنند جدا و متفاوت از دیگران هستند. کودکانى که والدین شان از یکدیگر جدا شده اند واقعا نیاز دارند درباره رنج و نگرانى خود با دیگران صحبت کنند.

به گزارش کودک پرس پرس :مدارسنسبت به این موضوع حساس هستند و با برگزارى جلسات مشاوره به این دسته ازکودکان یا هرکودک دیگرى که به علل دیگرازدوستى با دیگران کناره بگیرد،کمک مى کنند. این خدمت ارزشمندى است که مانع بسیارى از وقایع فاجعه آمیز بعدى مى شود.

والدین مى توانند به کودک کمک کنند تا دوستى براى صحبت کردن پیدا نمایند. شاید وقت آن باشد که اقوام در این مورد پیشقدم شوند.(توجه ! اقوام، دوستان یا همسایگانى که فوق العاده احساساتى هستند وخود مشکلات حل نشده اى دارند، براى این کار مناسب نیستند. شاید آنها بیشتر به فکر تامین نیازهاى روحى خود باشند، تا مشکل شما.)
در این مرحله باید از نیازهاى فرزندمان آگاه باشیم و از او حمایت کنیم. با شرکت دادن او درفعالیت هاى فوق برنامه و کلاس هاى مختلف خارج از مدرسه ،امکان دوست یابى رابراى او فراهم کنیم. دوستى، سازگارى و تطابق با شرایط جدید را براى او نیز آسان تر مى سازد.

کودکان و اعتماد

کودکان واقعا نیرومندتر از آن هستند که ما تصور کنیم و اگر والدین برای ارتباط مستقیم با آنها وقت بگذارند، تحمل شنیدن و درک مشکلات زیادی را دارند. والدینی که مشکلات را از فرزندان شان پنهان می کنند و واقعیت را با او در میان نمی گذارند، از یک طرف بی اعتمادی را در کودک تشدید می کنند و از طرف دیگر از محبت و حمایت او محروم می شوند!
حقیقت این است که هر چه با فرزند خود صادق تر باشید، او بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.

نقاب کودکان

تا چه حد با فرزند خود صادق هستید؟ آیا درباره مشکلات و برخوردهایی که بین شما و همسرتان رخ داده و مستقیما بر فرزندتان تأثیر گذاشته است، با او صحبت کرده اید؟ آیا او می تواند به گفته های شما اعتماد کند؟ باید کودکان را تشویق کنیم تا افکار و احساسات واقعی خود را به زبان بیاورند؟حتی اگر شنیدن آن برای ما ناراحت کننده باشد!

اگر نمی توانید بدون قضاوت و انتقاد کردن چنین کاری را انجام دهید، به آنها کمک کنید تا فرد بی طرف و منصفی را پیدا کنند که بتوانند حرف خود را با او در میان بگذارند. از یاد نبرید که طلاق، دنیاى کودک را در هم می شکند. او نگران آینده است و اگر بتواند با والدین خود یا فرزند بزرگسال دیگری ارتباط صادقانه ای برقرار کند، به جای آنکه خود را در این ماجرا مقصر بداند، احساس می کند تا حدی به حل مشکل کمک کرده استباید کودکان را تشویق کنیم تا افکار و احساسات واقعی خود را به زبان بیاورند، حتی اگر شنیدن آن برای ما ناراحت کننده باشد.

کودکان و آموزش نقش های جنسیتی

فرزندان طلاق نیز در مسیر بازسازی خود باید با امور و رفتارهای جنسی کنار بیایند. وقتی والدین از هم جدا شوند، کودکان برای بلوغ و بزرگسالی خود چه کسی را باید الگو قرار دهند؟ بهترین روش، گفت و گوی صادقانه و درخور فهم نوجوان است.

چه او در مرحله ای است که باید درباره امور جنسیتیی و نقش زن و مرد به درک عمیق تری برسد و البته او در جستجوی الگو به اقوام، پدربزرگ، مادربزرگ، دوستان و والدینش نیز نگاه می کند. کودکان نیز باید هدفمند باشند. کودکان نیز در مسیر بازسازی با موانع مختلفی روبه رو می شوند. اگر به آنها فرصتی داده شود که با این موانع کنار بیایند، می توانند برای خود و خانواده جدیدشان اهدافی را در نظر بگیرند. در غیر این صورت بلاتکلیف خواهند ماند.

 

منبع:اکاایران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار