موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11425
۱۹ آبان ۱۳۹۵

دومین قصاص چشم در مقابل چشم اجرا شد

مردي كه متهم است با پاشيدن آهك به چشم‌هاي دختربچه چهار ساله باعث نابينايي او شده است، صبح روز گذشته از دو چشم قصاص شد. اين دومين اجراي حكم قصاص چشم در كشور بود كه اجرا شد.

به گزارش کودک پرسدختربچه چهار ساله كه فاطمه نام دارد 17 تيرماه سال 88 در يكي از روستاهاي هرستان قروه سنندج از سوي شوهرعمه‌اش با آهك هدف قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد. هر چند تيم‌هاي پزشكي براي نجات چشم‌هاي فاطمه تلاش كردند، اما تلاش‌ها ثمري نداشت و او بينايي دو چشم خود را از دست داد.

بعد از حضور مأموران پليس در محل، شوهر عمه بازداشت شد به جرمش اعتراف كرد. او گفت شب حادثه برادرزنم و خانواده‌اش از شهرستان به خانه من آمده بودند. موقع خواب من و برادرزنم در راهرو خوابيده بوديم. مي‌خواستم مواد مصرف كنم كه فاطمه بهانه پدرش را گرفت و خواست در راهرو بخوابد. به هر حال آن شب گذشت و صبح روز بعد داخل حياط بودم كه فاطمه به حياط آمد و حرف بدي به من زد. من هم براي تنبيه مقداري آهك به صورتش پاشيدم، اما فكر نمي‌كردم كه بينايي‌اش را از دست بدهد.
با شكايت والدين كودك، پرونده براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان فرستاده شد و خانواده فاطمه درخواست قصاص چشم كردند. متهم وقتي مقابل هيئت قضايي قرار گرفت، جرمش را انكار كرد. دفاعيات او از سوي هيئت قضايي پذيرفته نشد و او به قصاص دو چشم محكوم شد.
با تأييد رأي در ديوان عالي كشور و انجام شدن مقدمات اجراي حكم، متهم با نيابت قضايي از كردستان به تهران منتقل و حكم با حضور قاضي محمدشهرياري سرپرست دادسراي امور جنايي و كارشناسان پزشكي ‌ اجرا شد.

 

قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي جنايي تهران گفت: ‎اين دومين اجراي حكم اسيد پاشي و تركيبات شيميايي (آهك) در كشور از زمان تصويب ماده واحده مجازات اسيدپاشي يا ساير تركيبات شيميايي مصوب ١٣٣٧ است. اولين قصاص چشم در كشور اسفندماه سال 93 در كشور اجرا شد.
مرد اسيدپاش مردادماه سال 88 راننده تاكسي در شهرستان قم را با اسيد هدف قرار داده بود كه قصاص چشم وي اجرا شد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار