11311
۱۸ مهر ۱۳۹۵

رابطه بین سقط جنین و واکسن آنفولانزا

درحین بارداری خطرات زیادی سلامت مادر و فرزند را تهدید می کند به همین سبب نیاز است تا مراقبت های ویژه ای به وسیله پزشک و ماما از مادر و بچه انجام پذیرد. در این دوران حتی ممکن است عادی ترین کارها نیز سبب مرگ چنین شود.

به گزارش کودک پرس پرس :  یک متخصص بیماری‌های عفونی گفته است: احتمال سقط، مرده‌زایی و زایمان زودرس با تزریق واکسن آنفلوآنزا کاهش پیدا می کند.
دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرده است: جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که در هر زمان از حاملگی(قبل، حین و بعد) نیاز است واکسن آنفلوآنزا تزریق بشود.
وی اضافه کرده است: باید واکسن آنفلوآنزا در بارداری تزریق شود چراکه بانوان باردار ۷ برابر بیشتر در معرض عوارض کشنده آنفلوآنزا هستند.
این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرده است: در زمان بارداری نباید از واکسن نوع اسپری که از ویروس زنده ضعیف شده است استفاده کرد.
ناظر یادآور شده است: بررسی‌های انجام شده روی ۱۰ خانم باردار نشان می‌دهد که تزریق واکسن آنفلوآنزا نه تنها عارضه‌ای برای آنان ایجاد نمی‌کند بلکه احتمال سقط، مرده‌زایی و زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد.
این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای سالانه برای هر فردی که می‌خواهد احتمال ابتلا به بیماری را در خود کاهش دهد پیشنهاد می‌شود، تصریح کرده است: با این حال این واکسن به خصوص برای افراد مستعد ابتلا به آنفلوانزا توصیه می‎شود.
وی خاطرنشان کرده است: همه کودکان ۶ تا ۱۸ سال، افراد ۵۰ سال و بیشتر، زنانی که قصد دارند در فصل آنفولانزا باردار شوند، افرادی که در آسایشگاه و بیمارستان‎های خصوصی کار می‌کنند، بزرگسالان مبتلا به امراض مزمن قلبی و ریوی مثل آسم و یا هر بیماری که سیستم ایمنی را ضعیف کرده است نیز این واکسن توصیه میشود!

منبع:اکاایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار