موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11279
۱۸ آبان ۱۳۹۵

سیمنار ارتقای دانش و بصیرت والدین

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این همایش گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این سیمنار ارتقای دانش و بصیرت والدین برای مقابله با آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان و تربیت صحیح فرزندان است

به گزارش کودک پرس ,حمید زارعی گفت: بدون شک داشتن اطلاعات کافی و شناخت صحیح از رفتارهای طبیعی جنسی کودکان و نوجوانان برای والدین در زندگی گره گشا خواهد بود.
وی اضافه کرد: چنین شناختی باعث خواهد شد که والدین با اشراف کامل و آرامش به پرسش های کودکان در ارتباط با مسائل جنسی پاسخ صحیح بدهند و از بروز بسیاری از مشکلات جنسی، اضطراب ها و انحرافات اخلاقی در کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: از موسسه فرهنگی مسیر آرامش زندگی و مدیر پرتلاش آن فاطمه بحریاری و همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری در برگزاری این سمینار علمی سپاسگزارم.
یک رواشناس گفت: تربیت صحیح جلوی انحراف اخلاقی فرزندان را می گیرد و در آینده زندگی زناشویی و مشترک موفقی خواهند داشت.
نبی فتاحی افزود: تربیت جنسی با آموزش جنسی تفاوت دارد و آموزش جنسی شرح جزئیات روابط و مراحل جنسی است.
وی ادامه داد: آنچه در تربیت جنسی مطرح است ارائه مجموعه اطلاعات جسمانی، روانی، اجتماعی و دینی در مورد مسائل جنسی یا در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در مورد مسائلی است که با غریزه جنسی کودک مرتبط است و آموزش آن از سال‌های اول زندگی کودک شروع می‌شود.
فتاحی بیان کردکرد: امروز از هر چهار دختر و شش پسر یک نفر مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرند و در بزرگسالی باعث اختلالات رفتاری در آنها خواهد شد.
وی ادامه داد: والدین باید فرزندان خود را نسبت به هشدارها، هویت و بلوغ های جنسی و روانی آگاه کنند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار