11250
۱۸ آبان ۱۳۹۵

فعالیت 16 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در آذربایجان غربی

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

به گزارش کودک پرس ,سعید فریور گفت: کودکانی که فاقد سرپرست موثر هستند از حمایتهای مادی،معنوی و نگهداری این مراکز در طول اقامت تا توانمند سازی کامل برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶۳ کودک کار و خیابانی در مرکز سازماندهی کودکان کار خیابانی خدمات دریافت کردند افزود: ۱۵۱ نفر از این کودکان به خانواده هایشان تحویل داده شده اند و ۶ نفر در مرکز ساماندهی کودکان کار نگهداری و ۶ نفر دیگر بدلیل عدم وجود سرپرست موثر به مراکز نگهداری شبه خانواده ترخیص شدند.

فریور تصریح کرد: در حدود یک هزار پرونده حمایتی برای کودکان کار خیابانی در مرکز ساماندهی کودکان کار خیابانی تشکیل شده است که بخشی از این کودکان و خانوادهایشان با اجرای برنامه ها و حمایت های لازم توانمند شدند.

وی با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابانی در دسترس نیست افزود: سازمان بهزیستی آذربایجان غربی آمادگی پذیرش و ارائه خدمات تخصصی و حمایتی لازم برای کودکانی که به صورت شبانه ریزی به مراکز ساماندهی کودکان کار ارجاع می شوند را دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی به خدمات حمایتی بهزیستی اشاره کرد و گفت: خدمات روانشناختی، مددکاری،تربیتی و حقوقی _خدمات نگهداری_حمایت های مالی و اجرای برنامه های توانمند سازی برای کودکان کار و خیابانی و خانواده هایشان از جمله برنامه های حمایتی بهزیستی آذربایجان غربی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز ساماندهی کودکان کارخیابانی در ارومیه به صورت شبانه روزی با حضور تیم تخصصی فعالیت می کند افزود: یک مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده با مشارکت یکی از موسسات خیریه فعال در استان تا اواخر سال جاری با رویکرد آموزشی،بهداشتی و حمایتی در ارومیه راه اندازی می شود.

فریور به محدودیت های قانونی مددکاران اجتماعی در فرآیند کمک به کودکان دارای سرپرست اشاره کرد و گفت:محدودیت منابع مالی،عدم اجرای مصوبه هیات وزیران در ساماندهی کودکان کار خیابانی از سوی دستگاه موظف،عدم جمع آوری کودکان کار و خیابانی و ایجاد فضای امن برای کودکان کار خیابانی در سطح شهر تنها بخشی از چالش های مددکاران سازمان بهزیستی در این راستا است.

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خود معرفی،ارجاعی از سوی نیروی انتظامی،دادگستری و شهرداری را از شیوه های پذیرش و ساماندهی کودکان کار خیابانی نام برد.

منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار