11154
۱۶ آبان ۱۳۹۵

۲۸ مدرسه طبیعت در کشور راه اندازی شده است

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون ۲۸ مدرسه طبیعت در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش کودک پرس , نشست کودک و طبیعت پیش از ظهر یکشنبه با حضور مسئولان محیط زیست، منابع طبیعی، معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان، رواشناسان و متخصص بیماری های کودکان، کارشناسان بهزیستی، آموزش و پرورش، مربیان مهدهای کودک همدان و والدین کودکان حاضر در مدرسه طبیعت همدان برگزار شد.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست بابیان اینکه نتوانسته ایم در بهترین دوران زندگی ایرانیان فضایی فراهم کنیم که آنها از کودکی و نوجوانیشان لذت ببرند، گفت: تضادهای ما به نظام آموزش و پرورشی برمی گردد که باید دچار تحول شود.

<مکتب مدرسه طبیعت از مهمترین پاسخ های ما به شرایط ناگوار محیط زیستی کشور است>

محمد درویش با بیان اینکه مکتب مدرسه طبیعت از مهمترین پاسخ های ما به شرایط ناگوار محیط زیستی کشور است، تاکید کرد: باید تا آنجا که امکان دارد و در هر جایگاهی که هستیم به مکتب مدرسه طبیعت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تفویض اختیار معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان، نسبت به صدور مجوز برای کسانی که قصد راه اندازی مدرسه طبیعت را دارند اقدام می کند، گفت: اگر  تسهیل گران و سرمایه گذاران مدرسه طبیعت توانایی خود را در اداره مدرسه ثابت کنند به آنها مجوز دائمی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ مدرسه طبیعت در کشور راه اندازی شده است، گفت: برنامه هایی از جمله واگذاری زمین از سوی سازمان جنگل ها و مراتع کشور به صاحبان مدارس طبیعت با تایید سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی استان ها و ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی و بدون سود به موسسان مدارس طبیعت از جمله اقداماتی است که به زودی محقق می شود و همچنان تلاش می کنیم راه های بیشتری برای گسترش این مدارس، انتخاب کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: یکی از ابزارهای نیل به اهداف متعالی کشور، سپردن امور به مردم و کاهش تولی دولت در امور است که مدارس طبیعت یکی از مصادیق این موضوع است زیرا علاقه مندان به طبیعت تاسیس آن را رقم می زنند و انگیزه هایی فراتر از آنچه در آموزش رسمی کشور موجود است، دارند.

ناهنجاری های فزاینده در رفتار کودکان در حال بروز است

محمدرضا محمدی افزود: ناهنجاری های فزاینده در رفتار کودکان در حال بروز است و نبودن فضایی برای تخلیه هیجانات بچه ها، موجب بروز بسیاری از این ناهنجاری ها شده که از عوارض زندگی آپارتمان نشینی است.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۷ کشوری است که چاق ترین کودکان دنیا را دارد، اضافه کرد: با وجود مشکلات فزاینده ناشی از سبک زندگی امروز، در مدارس طبیعت شاهد تجارب ارزنده ای هستیم که ما را انگیزه مند می کند تا موضوع را جدی تر بگیریم.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار