موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11098
۱۶ آبان ۱۳۹۵

اثر منفی دروغ و تهدید بی جا بر تربیت کودکان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام گفت: والدین با توجه به حساسیت در تربیت کودکان باید آگاه باشند از دروغ گفتن، توجیه دروغ، شرط و تهدید بی جا و غلط در مورد کودکان خود به علت بار منفی این نوع رفتارها پرهیز کنند.

به گزارش کودک پرس ,حجت الاسلام والمسلمین محمد صارمی در همایش سه سالگان حسینی اظهار کرد: والدین بدانند با ترسیم فضایی ترسناک برای کودک یا ترساندن بچه از چیزی یا کسی مانند دکتر، آمپول یا پلیس؛ ترس از این فضا یا افراد تا بزرگسالی در ذهن فرد باقی می ماند.
وی افزود: یکی دیگر از برخوردهای اشتباه والدین نسبت به کودکان دورغ گفتن به بچه ها یا دادن قول هایی است که به آن عمل نمی کنند، این اقدام موجب می شود کودکان خواه یا ناخواه با دورغگویی عجین شده و این عمل نکوهیده را از پدر و مادر خود فرا گیرند.
حجت الاسلام صارمی تاکید کرد: یکی دیگر از رفتارهای غلط والدین کوچک کردن طرف مقابل در حضور بچه ها به طرق مختلف یا استفاده از کلمات زشت و سخیف در مورد یکدیگر است که این حرکت والدین باعث می شود احترام، ارزش و اقتدار پدر یا مادر در نظر بچه ها کمرنگ و بی اثر شود.
وی یادآور شد: بکارگیری کلمات و الفاظ زشت و بی پایه والدین نسبت به یکدیگر علاوه بر اینکه موجب یادگیری و استفاده این نوع برخورد توسط بچه ها می شود، عادی سازی حرف های ناروا در محیط خانه را نیز در پی دارد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام گفت: والدین نباید با تهدید یا شرط گذاشتن های غلط و بی جا (مانند تهدید به محروم کردن کودک از پارک، تلوزیون یا خوارکی مورد علاقه بچه ها) روان حساس بچه ها را با چالش درگیر کنند.
وی افزود: توجه به معنویت با توجه به روحیه پاک و زلال کودکان و سوق دادن و تشویق بچه ها به مسائل دینی، آنها را در مسیر پیروی از اهل بیت (ع) و معارف اسلامی قرار دهند.
این همایش همزمان با سراسر کشور و به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در حسینه حضرت ام البنین (س) شهر ایلام و با حضور جمع زیادی از مادران و کودکان خردسال و نیز جمعی از کودکان مهدهای کودک و دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی این شهر برگزار شد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار