موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11017
۱۶ آبان ۱۳۹۵

هم‌نوایی 8 هزارنونهال کهگیلویه و بویراحمد با مصیبت‌های حضرت رقیه (س)

هشت هزار نونهال و کودک پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد به یاد عزیز دردانه و طفل سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در حادثه خونین کربلا، حضرت رقیه (س) هم نوا شدند.

به گزارش کودک پرس  ,این نونهالان روز شنبه در شهرها و مناطق مختلف استان با شرکت در همایش «رقیه دوستت داریم» همزمان با سراسر کشور با رنج‌ها و مصیبت‌های تحمیل شده و نحوه شهادت این بانوی کوچک اهل بیت (ع) آشنا شدند.
رئیس اداره پیش دبستانی و دوره ابتدایی آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این همایش با تجمع نوآموزان پیش دبستانی در مراکز شهرستان‌ها و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان برگزار شد.
محمد شهبازی گفت: این آئین به مناسبت سالروز شهادت این طفل سه ساله کربلا حضرت رقیه (س) و با عنوان رقیه جان دوستت داریم برگزار شد.
تکریم و تجلیل از نوآموزان ملقب به نام مبارک حضرت رقیه (س)، برپایی پایگاه صلواتی و پذیرایی از نوآموزان و برپایی غرفه‌های خیمه‌ای با نهادهای مناسب و ایستگاه نقاشی از دیگر فعالیت انجام شده در این همایش بود.
سفره‌های بزرگ حضرت رقیه (س) و اطعام نوآموزان متناسب با سنت‌های بومی هر منطقه و تدوین میثاق نامه کودکانه رهروان حضرت رقیه (س) با بهره گیری از زیارت نامه آن حضرت نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش معنوی بود.
نقل شده است که بعد از واقعه عاشورا دشمن تمام کسانی را که زنده مانده بودند، اسیر کرد و میان این اسرا، یک دختر کوچک هم دیده می‌شد، این دختر کوچک رقیه بود او که حالا بعد از شهادت پدرش به همراه عمه‌اش زینب و اسرای دیگر به طرف شام می‌رفت. کاروان عاشورا، ده‌ها منزل در راه شهر شام پشت سر گذاشته بود. پنجمین روز صفر به غروب گراییده بود، از داخل خرابه‌های شام، صدای یک کودک به گوش می‌رسید.
تمام کسانی که در میان اسرا بودند، می‌دانستند که این صدای رقیه دختر کوچک امام حسین است. رقیه از خواب بیدار شده بود و سراغ پدرش را می‌گرفت؛ گویا خواب پدرش را دیده بود، در این حال یزید، دستور داد سر امام حسین علیه السلام را به رقیه نشان بدهند وقتی حضرت رقیه علیها السلام سر بریده پدرش امام حسین علیه السلام را دید، آن‌قدر ناله کرد و گریست تا از دنیا رفت و بدن شریف آن حضرت شبانه در همان محل دفن شد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار