موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11005
۱۶ آبان ۱۳۹۵

بررسی علل ترک و بازماندن کودکان از تحصیل در اراک

نشست بررسی علل ترک و بازماندن کودکان از تحصیل عصر روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی کلانشهر اراک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس  ,یکی از فعالان حقوق کودک در این نشست گفت: بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش برای همه کودکان رایگان بوده اما امروزه مبالغی که خانواده ها برای تجهیزات مدارس و شهریه پرداخت می کنند، با این قانون مغایرت دارد.
سام بور بور افزود: در راستای حل این مشکل، مقرر شد تعاونی های مورد نیاز وسایل را به قیمت کمتر در اختیار خانواده ها قرار دهند که با توجه به مشکلات موجود، این امر موثر واقع نشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، تراکم جمعیت در کلاس های درسی، کمبود امکانات آموزشی و رفاهی، حضور نداشتن نیروهای آموزشی متخصص، کلاس های چند پایه؛ نبود مدارس در نزدیکی محل سکونت به خصوص در روستاها را از جمله عوامل اصلی و مهم در ترک و بازماندن افراد در مقوله تحصیل برشمرد.
این فعال حقوق کودک اظهار کرد: کلاس های پایه از نظر جذب، ایجاد انگیزه و نهادینه کردن روحیه شاد و مثبت در دانش آموز از اهمیت زیادی برخوردار است و عامل مهمی در رشد کودکی قانون مند و منظم در آینده است.
بور بور گفت: تغییر و برنامه ریزی برای آینده نیازمند تنظیم سندی کاربردی، فراهم کردن بستر مناسب آموزشی، شناسایی نقاط قوت و ضعف است که اجرایی کردن این مهم به نهادینه کردن بحث مهم پرورش در کنار آموزش نیز وابسته است.
یکی از اساتید دانشگاه نیز دراین نشست افزود:نبود رفاه مالی و روی آوردن دانش آموزان به مشاغل کاذب برای تامین نیازهای مالی خود از دیگر عوامل ترک و بازماندن از تحصیل دانش آموزان است.
وی اظهار کرد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل که بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها زندگی می کنند در معرض بروز نابهنجاری های اجتماعی می شوند و مسئولان ذی ربط باید تمهیدات لازم را در خصوص حل این معضل به کار گیرند.
یکی از فعالان فرهنگی نیز در این نشست بیان کرد:اعتماد نکردن خانواده ها در مناطق محروم و دور افتاده نسبت به سیستم آموزشی موجود تاثیر غیر قابل انکاری در بازماندن کودکان از تحصیل دارد.
عبدالعزیز میایی افزود: بیکاری جوانان، کمبود نیروهای متخصص آموزشی و فقر فرهنگی موجب از دیگر عوامل بین رفتن اعتماد، انگیزه در دانش آموزان و والدین این افراد برای تحصیل و استمرار این مسیر فرهنگی است.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار