10978
۱۵ آبان ۱۳۹۵

معاون رئیس جمهور بر آموزش دختران بازمانده از تحصیل تاکید کرد

آموزش دختران به عنوان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی سطح آموزش و پرورش است که ما باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.
به گزارش کودک پرس پرس : شهیندخت مولاوردی در گردهمایی کارشناس مسئولان امور زنان نهادهای کشور گفت: در ایران با وجود پیشرفت هایی که داشتیم هنوز از نظر شاخص آموزش و بهداشت چالش هایی وجود دارد و در مناطق محروم و مرزی هنوز دختران بازمانده از تحصیل زیادی وجود دارند و بسیاری از ازدواج های زودهنگام و اجباری مانع تحصیل دختران می شود.
وی افزود: همه این مشکلات به دلیل فرهنگ های غلط و حتی فقر در مناطق محروم است که  دختران در این مناطق، بازمانده از تحصیل می شوند.
مولاوردی گفت: آموزش دختران به عنوان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی سطح آموزش و پرورش است که ما باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.
وی افزود: در مجمع جهانی اقتصاد نیز به موضوع آموزش دختران به عنوان موضوعی مهم و تأثیرگذار در ارزیابی کشورها توجه شده است.
وزیرآموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: ضعف نظام آموزش و پرورش ضعف تک‌گویی است و سخن راندن به جای سخن شنیدن است.
فخرالدین دانش آشتیانی افزود: باید در آموزش و پرورش، فضای گفت‌ و گو باز شود و مسائل را حل کنیم البته نه فقط با مسئولان بلکه با خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان باید این کار صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه حل مسائل تربیتی، دستوری نیست گفت: باید در آموزش و پرورش مشارکت اولیاء وجود داشته باشد و همه درحل مشکلات نقش داشته باشیم و با نشست و گفت ‌و گو مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم.
وی افزود: اگر انفعال و بی‌تفاوتی چه در معلم و چه دانش‌آموز باشد در این حالت هیچکس قادر به حل مسائل آموزش و پرورش نیست.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه کانون نشاط، شادابی و تحرک است، تصریح کرد: باید در مدرسه کودک و نوجوان احساس زندگی کردن داشته باشند و چه کسی بهتر از زنان مربی است که در نشاط و شادابی مدرسه می‌توانند بسیار مؤثر باشند.
دانش‌آشتیانی با اشاره به برنامه‌های مختلف خود گفت: بنده در برنامه‌هایم اعلام کردم که باید بیشتر به پرورش ذهن و شخصیت دانش‌آموزان بپردازیم و این موضوع باید بر آموزشی که در مدارس داریم غلبه کند.
وی با بیان اینکه برای تحقق این مسئله نقش خانواده و زنان بسیار پررنگ‌تر است گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت، سمت و سوی واقعی خود را پیدا کند کشور در مسیر رشد و توسعه قدم بر می‌دارد.
دانش آشتیانی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان مهارت لازم را برای زندگی اجتماعی نداشته باشند حتی از نظر علمی نیز بالا باشند نمی‌توانند در جامعه اثربخشی داشته باشند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار