موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1090
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

استان مرکزی رتبه بالاتری در زمینه آموزش‌های پیش‌دبستانی نسبت به کل کشور دارد.

7 هفت سال نخست زندگی کودک تاثیر بسیار زیادی در دوران بزرگسالی دارد و باید در ارائه آموزش‌های پیش‌دبستانی دقت بیشتری شود

به گزارش کودک پرس   شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به پیشتاز بودن استان مرکزی در تقویت آموزش‌ها نسبت به دیگر استان‌های کشور اظهار داشت: آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی اهمیت زیادی دارد و
بسترهای لازم در این زمینه باید با برنامه‌ریزی درست اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه 7 هفت سال نخست زندگی کودک تاثیر بسیار زیادی در دوران بزرگسالی دارد و باید در ارائه آموزش‌های پیش‌دبستانی دقت بیشتری شود و به همین منظور مجوزهای لازم برای افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند از سوی آموزش و پرورش صادر شده و توسعه بسترهای آموزشی در مراکز پیش‌دبستانی به شکلی هماهنگ انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال‌های نخست که پایه و اساس شخصیت فرد شکل می‌گیرد و شخصیت فرد پی‌ریزی می‌شود باید دقت بیشتری داشته باشیم.

حسن‌بیگی بیان داشت: از نظر مربیان این دوره می‌تواند مقدمه خوبی برای آموزش‌های مهارتی ساده باشد و کنجکاوی و تقلید از گفتار و رفتار بزرگسالان در این سنین بسیار است و خانواده‌ها و مربیان در این دوران باید بیشتر مراقب گفته‌ها و اعمال خود باشند.

وی ادامه داد: آموزش‌های پیش‌دبستانی باید در مناطق محروم و حاشیه‌نشین استان که از پوشش جمعیت کمتری برخوردار هستند آغاز شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی عنوان کرد: با همکاری‌ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان 6 میلیارد ریال به عنوان نقدینگی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد هر چند که ابتدا باید منابع این بودجه تأمین و بعد توزیع شود.

حسن‌بیگی افزود: با توجه به دستور کار نخست این نشست مبنی بر ماده 16 قانون شوراها، بحث‌های کارشناسی در راستای بررسی مشکلات قانونی ماده 16 شوراهای آموزش و پرورش به مدت دو هفته مطرح و باید نسبت به ارسال سریع صورت‌جلسه آن اقدام شود.

 

 

منبع:   تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار