موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10871
۱۳ آبان ۱۳۹۵

هر هفت ثانیه یک دختر زیر 15 سال ازدواج می‌کند

در آخرین گزارشی که «بنیاد جهانی نجات کودکان» تنظیم کرده است مشخص شد سالانه 4.5 میلیون کودک که سن آنها کمتر از 15 سال است ازدواج می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ,بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی «بنیاد جهانی نجات کودکان»، هر هفت ثانیه یک دختر زیر 15 سال در یک نقطه از کره خاکی ازدواج می‌کند.

این صندوق در گزارش جدید خود که با موضوع ازدواج کودکان منتشر شده است اعلام کرد آمار مذکور مربوط به همه نقاط جهان می‌شود و مراکز خبری از جمله بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، اکسپرس تریبون پاکستان، استرالین و … آن را پوشش داده‌اند.

اگر این آمار درست باشد، این مسئله به آن معنی خواهد بود که هر سال 4.5 میلیون کودک در سراسر جهان ازدواج می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه کار دشواری محسوب می‌شود. زیرا در بسیاری از نقاط جهان فرآیند مذکور غیرقانونی است و به همین خاطر آمار دقیق در مورد آن منتشر نمی‌شود.

بنیاد نجات کودکان از آمارهای سازمان یونیسف استفاده کرده است و همچنین اطلاعات چندین بررسی جهانی نیز در آن به کار برده شده است. این فرآیند کمک کرد تا گزارش مذکور بتواند داده‌های دقیق مربوط به بیش از 100 کشور با درآمد متوسط و کم را پوشش دهد.

سازمان جهانی یونیسف اعلام کرد در سال 2015 میلادی 7.5 درصد از زنان متاهل 20 تا 24 ساله زمانی که در سن کمتر از 15 سالگی به سر می‌بردند، ازدواج کردند.

منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار