موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10812
۱۲ آبان ۱۳۹۵

بازی با قلب کودکان بیمار در صفحات تلگرام

از چند روز پیش پستی در تلگرام دست به دست شد که قرار است یک تیم حاذق از جراحان بین المللی در بیمارستان شهید لواسانی به مدت ده روز جراحی رایگان داشته باشند.
به گزارش کودک پرس ,هشتم آبان سید علی جمالیان رئیس بیمارستان شهید لواسانی در مصاحبه گفت: این خبر که یک تیم بین المللی به ایران می آیند صحت دارد، اما اینکه جراحان امریکایی برای جراحی قلب کودکان دست به کار می شوند تکذیب می شود، زیرا قرار است این تیم که سال های پیش هم به ایران سفر کرده  است  در یک همایش علمی شرکت کند و در حاشیه این همایش با جراحان ایرانی تبادل نظر و مشاوره داشته باشد، ضمن اینکه جراحان ایرانی برای تبادل نظر و روش های کاری خود 50 کودک را در این روزها جراحی  می کنند.
اما خبر به سرعت انتشار یافت و از دور و نزدیک، والدین با کودکان بیمارشان، راهی پایتخت شدند چه آنها که بضاعت مالی نداشتند و خبر رایگان بودن جراحی را شنیده بودند و چه آنها که فکر می کردند این تیم بین المللی می تواند معجزه ای کند و زمان طولانی انتظار برای عمل را نزدیک کند اما وقتی به تهران رسیدند دیدند خبری از پذیرش سریع کودک و جراحی نیست.
سیدمحمد حسین میر دهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان  می گوید: مسئولان بیمارستان موظفند تمام  بیماران را پذیرش کنند تا برابر مقررات به تخلف آنها رسیدگی شود.
وی درپاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره تخلف این بیمارستان گفت: تخلف آنها تبلیغات گمراه کننده بوده است؛ تبلیغات در شبکه های مجازی و اینکه این اعمال جراحی را پزشکان خارجی انجام می دهند سبب شده مردم گمراه شوند.
اما سید علی جمالیان رئیس بیمارستان لواسانی می گوید: ما هیچ تخلفی انجام نداده ایم و تبلیغات در فضای مجازی نیز کار ما نبوده است.
وی با تأکید براینکه پزشکان و جراحان قلب کشور ما بسیار حاذق و خوش نام بوده و نیازی نیست مردم گول تبلیغات جراحان خارجی را بخورند گفت: اگر ما تبلیغات در جایی داشتیم می توانند با ما برخورد کنند، ما نمی دانیم چه کسی این تبلیغات را انجام داده است.
جمالیان افزود: این تیم بین المللی با مجوز وارد کشور شده اند و قرار نیست کار جراحی انجام دهند بنابراین تخلفی در کار نیست زیرا هر روز ناظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه در همایش هستند واگر کار تخلفی انجام شده بود بازرسان وزارت بهداشت از ادامه کار ما جلوگیری می کردند.
وی با اشاره به تعداد زیاد مراجعه کنندگان در دو روز اخیر برای عمل جراحی قلب به بیمارستان شهید لواسانی گفت: همه کسانی که آمده اند پذیرش می شوند، ما نیز  نیروها را افزایش دادیم تا مردم سرگردان نشوند و به کسانی هم که تماس تلفنی داشته اند اعلام کرده ایم که در این روزها به بیمارستان نیایند.
جمالیان گفت: حدود هزار ثبت نام در این دو روز داشته ایم که به زمانی حدود یکسال برای انجام کارهای آنها نیاز است پس چطور می شود در طول چند روز برای آنها جراحی انجام  شود در حالی که در بهترین شرایط در بیمارستان ما هفته ای چهارتا پنج جراحی قلب کودک انجام می شود.
رئیس بیمارستان شهید لواسانی افزود: این بیمارستان برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی رایگان است و قرار شده یک خیریه نیز به افراد بی بضاعت برای جراحی قلب کودکان کمک کند پس خبر رایگان بودن این جراحی نیز جدید نبوده است.
وی با بیان اینکه سالانه درکشور حدود10 هزار جراحی قلب کودکان نیاز است که نیمی از آنها نیز انجام نمی شود گفت: کودکان زیادی در انتظار نوبت جراحی قلب در مرکز طبی کودکان و یا بیمارستان شهید رجایی هستند که شاید به خاطر همین طولانی بودن صف انتظار؛ جان خود را از دست می دهند بنابراین به نظر من توجه ویژه مسئولان برای برطرف کردن مشکلات این کودکان که نیروهای مولد آینده خواهند بود سزاوار تر از عمل قلب یک فرد هشتاد ساله است.
جمالیان بار دیگر تأکید کرد: تیمی که به ایران آمده برای شرکت در یک سمینار علمی بوده و شاید تنها یک جراح بین آنها باشد، این تیم از نیروهای مختلف گروه های پزشکی و پیراپزشکی است که با تیم های ایرانی تبادل نظر دارند و هر دو طرف تجربیات خود را در رشته های کاریشان با طرف مقابل در میان می گذارند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار