موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10754
۱۲ آبان ۱۳۹۵

کتاب «کودکان در دوره اسلامی»

کتاب «کودکان در دوره اسلامی (سده میانه)» اثر اوئر گیلادی با ترجمه مریم جلالی وارد بازار شد.

به گزارش کودک پرس ,جلالی درباره این کتاب که اثری در حوزه مباحث نظری ادبیات کودکان و نوجوانان است و از سوی نشر آرون منتشر شده گفت: موضوع این کتاب به بررسی وضعیت کودکان با توجه به متون اسلامی در سده میانی یا قرون وسطی  بر پایه متون کهن اسلامی تعلق دارد.

او افزود: نویسنده این اثر معتقد است آریز همین کار را برای اروپاییان انجام داده و وضعیت کودکان را در جهان غرب  و در قرون وسطی بررسی کرده است و او کتاب «کودکان در دوره اسلامی» را بر پایه نوعی پژوهش موردی بر پایه  مواردی همچون دیدگاه‌های غزالی‌، ابن خلدون، وضعیت کودکان بر پایه فتاوی مسلمانان، قرآن و روایات و… نوشته است. اگرچه وزنه نگاه اهل تسنن بر این کتاب سنگین است.

مریم جلالی که از استادان دانشگاهی است در حال حاضر مشغول تالیف و تدوین کتابی درباره فعالان ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان است. او در این کتاب به معرفی چهره‌های شاخص این عرصه می‌پردازد. در این کتاب از افرادی همچون مصطفی رحماندوست،هوشنگ مرادی کرمانی و از جوانترهایی مثل حامد محقق و انسیه موسوی و… به عنوان چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان ایران نام برده شده است. نویسنده ضمن ارائه نمایی کلی از آثار هر نویسنده به نقد و بررسی تمام یا بخشی از آثار مهم او پرداخته است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار