موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10736
۱۲ آبان ۱۳۹۵

ورزش منظم برای حفظ سلامتی كودكان و نوجوانان

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با اشاره به اثرات ورزش بر رشد و بلوغ كودكان و نوجوانان، گفت:ورزش منظم یک راهبرد مهم در حفظ سلامتی كودكان و نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ,ساره آذر نیور با اشاره به نکاتی در ارتباط با اثرات ورزش بر رشد و بلوغ كودكان و نوجوانان اظهار کرد:ورزش منظم یك راهبرد مهم در حفظ سلامتی كودكان و نوجوانان است.

کارشناس ارشد روانشناسی با بیان اینکه ورزش كنترل وزن را تسهیل می کند،افزود:ورزش به افزایش استحكام استخوان ها كمك می کند و عوامل خطرساز قلبی عروقی را بهبود می بخشد و سلامت روانی را ارتقا می دهد.

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با اشاره به تمرین و بافت های ویژه نسوج استخوانی (اسكلتی)، ادامه داد:ورزش و فعالیت های بدنی عامل مهم و تاثیرگذار در رشد مناسب جسمی،روانی و نیز روند یادگیری کودکان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ورزش اعتماد به نفس دانش آموزان را بالا می برد،گفت:ورزش زمینه ساز رشد در محدوده های روانی و معنوی کودکان است، کودک به تدریج می آموزد چگونه دستورات را اجرا و به قوانین احترام بگذارد.

آذر نیور با بیان اینکه خلاقیت ها،مهارت ها و توانمندی های جسمی را در زندگیشان تقویت می بخشد،افزود:کودکان با شرکت در رقابت های ورزشی و بازی علاوه بر کشف استعدادهای نهفته خود می توانند موقعیت های ورزشی و غیرورزشی خود را افزایش دهند.

وی گفت:از دیگر تاثیر مثبت ورزش در رشد جسمی کودکان است با اینکه کودک در ابتدا به دلیل ناتوان بودن به دیگران متکی است اما جریان رشد هر چند کند و در او این امکان را فراهم می سازد تا از وضعیت بی تعادلی و ناتوانی به سوی استقلال پیش رود.

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان تاکید کرد:کوشش و تلاشی که کودکان در حین یک مسابقه ورزشی از خود نشان می دهند اعتماد به نفس آن ها را بالا می برد و از آن جایی که شرکت در مسابقه همیشه با پیروزی همراه نیست آن ها با این حقیقت از زندگی آشنا می شوند،درک می کنند که همیشه و در هر شرایطی نمی توان برنده میدان بود شکست و پیروزی واقعیت هایی هستند که باید آن ها را شناخت و تجربه نبود و تحمل پذیرش آن را نیز داشت.

وی خاطرنشان کرد:ورزش و بازی برای کودکان با هر توانایی و در هر سنی مهم است زیرا پایه خواندن، نوشتن منطق،ریاضی و خلاقیت کودک از بازی آغاز می شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار