موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10668
۱۲ آبان ۱۳۹۵

کودکان نیجریه با خطر قحطی روبرو هستند

براساس گزارش یونیسف حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر از جمله تعداد زیادی زن و کودک در کشورهای حوزه دریاچه چاد به علت خشونتهای بوکو حرام مجبور به فرار از شهرها و روستاهای خود شده اند.
به گزارش کودک پرس ,یک مقام سازمان ملل متحد  هشدار داد نزدیک به چهارصد هزار کودک در نیجریه با خطر قحطی روبرو هستند و ساکنان بسیاری از مناطق این کشور از آب آشامیدنی سالم، خدمات بهداشتی اولیه و خدمات آموزشی محروم هستند.
پیتر لوندبرگ هماهنگ کننده موقت امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد به رغم حمایت های مالی صندوق مرکزی اقدامات اضطراری و  حمایتهای مستمر کشورها و سازمانهای کمک کننده، برای اجرای طرحهای بشردوستانه در نیجریه در سال کنونی میلادی سازمان ملل متحد خواستار جمع آوری 484 میلیون دلار شده بود اما از این مبلغ فقط یک سوم آن جمع شده است.
در این بیانیه آمده است ناامنی غذایی همچنان اصلی ترین نگرانی سازمانهای بشردوست در نیجریه به شمار می رود با این حال فقط 25 درصد از کمکهای مالی درخواستی سازمان ملل متحد تامین شده است. اگر سازمان ملل متحد کمکهای لازم را در این زمینه دریافت نکند، بسیاری از مردم نیجریه به ویژه کودکان و زنان این کشور با خطر قحطی و مرگ روبرو خواهند شد.
هماهنگ کننده موقت امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نیجریه افزود نیازهای مالی آژانسهای بشردوست در نیجریه در حال حاضر به مراتب بیشتر از ظرفیت های پاسخگویی آنها است اما باید اطمینان حاصل کنیم که ماههای آینده با دریافت منابع مالی جدید امکان افزایش حمایت های بشردوستانه خود را در این کشور خواهیم داشت.
یونیسف در گزارش خود تصریح کرد تقریبا هشتاد درصد از آوارگان این منطقه به خانه های بستگان خود در مناطق امن‌تر پناه برده اند و به همین علت فشارهای اقتصادی بر مردم این منطقه که از فقیرترین جوامع زمین هستند، افزایش یافته است. طبق گزارش یونیسف نیازهای انسانی در حوزه دریاچه چاد  فراتر از کمکها و حمایتهای جامعه جهانی است. ساکنان این منطقه به ویژه بخشهایی که دستخوش حملات و خشونت های بوکو حرام است،  با کمبود شدید امکانات و مواد غذایی روبرو هستند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار