موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10631
۱۱ آبان ۱۳۹۵

حکم قانون برای آزار جنسی کودکان

به نظر می‌رسد به‌عنوان تدابیر پیشگیرانه، لازم است اولا در مهدهای کودک و کودکستان‌ها تا حد امکان از خانم‌های مربی استفاده شود، دوم اینکه به‌طور کلی در زمان استخدام، دقت بی‌نهایت به کار گرفته شود؛ به نحوی که علاوه‌بر معاینات بدنی و جسمی، حتما وضعیت داوطلبان از نظر روحی و عصبی بررسی شود. سوم اینکه اینگونه اماکن حتما باید به دوربین مداربسته مجهز باشند و رفتار مربیان با کودکان بدون وقفه کنترل شود. این اقدامات در واقع همان اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم است.

به گزارش کودک پرس  ، در خبرها خواندم مردی میانسال که در یک مهدکودک به‌عنوان آشپز فعال بوده، یک کودک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است و از سوی دیگر قاضی چند مورد آزار به دست همین مرد را تایید می‌کند، ولی پرونده تنها یک شاکی دارد. لازم می‌دانم درباره این پرونده چند نکته را که عنوان کنم.

در این‌گونه جرائم لازم است اصل اتهام در ورای همه شک‌های منطقی اثبات شود. حتی بعضی بر این عقیده‌اند که اگر دلایل علمی یعنی نظر پزشکی قانونی موجود باشد، باز هم اقرار متهم یا دلیل شرعی لازم است. البته در تجاوز به عنف یا تعرض به اطفال شاید رفتن به‌دنبال بینه شرعی یعنی «شهادت»، نظر درستی نباشد. به نظر می‌رسد در این گونه موارد در صورت وجود دلیل علمی، باید همان را مبنای قضاوت قرار داد.
در این پرونده با توجه به اینکه تجاوز به‌طور کامل صورت نگرفته و عمل در حد «تفخیذ» ثابت شده و نه دخول، متهم به 6 ماه حبس و 100 ضربه شلاق محکوم شده و قاضی حکمی بیش از این نمی‌توانسته صادر کند. کمااینکه شاید این حکم در برابر حکم اعدام که در صورت دخول صادر می‌شود، حکم سنگینی نباشد، اما به لحاظ قانونی قاضی حکم سنگین‌تری نمی‌تواند صادر کند.
اما درباره موارد دیگری که احتمال ارتکاب عمل از سوی متهم وجود داشته، با توجه به اینکه ظاهرا شکایتی نشده و تحقیقی به عمل نیامده، نمی‌توان حکمی کرد. مگر اینکه مدعی‌العموم ورود و شکایت کند.
اگر این موارد اعلام و ثابت می‌شد و نوع اتهام نیز همین تفخیذ بود و نه دخول و تجاوز کامل، به لحاظ تعدد جرم مجازات حبس تشدید می‌شد، اما به هر حال یک فقره شدیدترین مجازات در مورد مرتکب اعمال می‌شد و البته صد ضربه شلاق نیز باید اجرا می‌شد.
پس به نظر می‌رسد به‌عنوان تدابیر پیشگیرانه، لازم است اولا در مهدهای کودک و کودکستان‌ها تا حد امکان از خانم‌های مربی استفاده شود، دوم اینکه به‌طور کلی در زمان استخدام، دقت بی‌نهایت به کار گرفته شود؛ به نحوی که علاوه‌بر معاینات بدنی و جسمی، حتما وضعیت داوطلبان از نظر روحی و عصبی بررسی شود. سوم اینکه اینگونه اماکن حتما باید به دوربین مداربسته مجهز باشند و رفتار مربیان با کودکان بدون وقفه کنترل شود. این اقدامات در واقع همان اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم است.
منبع:خبرگزاری سلامت نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار