موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10589
۱۱ آبان ۱۳۹۵

رتبه اول خراسان رضوی در غربالگری تنبلی چشم

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم از جمله طرح‌های استخوان‌داری است که دوره جوانی را پشت سر گذاشته و انصافا جزء طرح‌هایی بوده که همیشه برنامه داشته و عملیاتی بوده است.
به گزارش کودک پرس ,دکتر مسعود هنربخش در جشن افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در خصوص دستاوردهای این طرح که در مجتمع خدمات پیشگیری جویندگان سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به رتبه اول خراسان رضوی در غربالگری تنبلی چشم در کشور، عنوان کرد: سال گذشته بیش از 222 هزار کودک که بیش از 65 درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دادند، غربالگری شدند.
وی در خصوص نتایج این غربالگری، اظهار کرد: به دنبال این غربالگری 1165 مورد کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: به دلیل اثربخشی طرح غربالگری در سایر موارد نیز از این طرح استفاده شده است.
هنربخش ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی، غربالگری اضطراب کودکان و پس از آن طرح غربالگری ژنتیک از نتایج اثربخشی این طرح بوده است.
وی با پیش‌بینی پوشش 74 درصدی جامعه هدف در سال پیش رو، عنوان کرد: در سال گذشته پوشش ما حدود 65 درصد جامعه هدف بود و امسال پیش‌بینی حدود 10 درصد بیشتر است.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر چقدر مراکز غیر دولتی در بحث پیشگیری راه‌اندازی شود فرهنگ پیشگیری بهتر معرفی خواهد شد.
دکتر عباس عظیمی، رئیس انجمن اپتومتری خراسان رضوی نیز در این مراسم، اظهار کرد: کشور ما در بین کشورهای شرق مدیترانه در اپتومتری هم در غربال و هم در درمان از وضع بسیار مطلوبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: انجمن با بیش ‌از 300 عضو فعال برای هر قدمی که برای پیشگیری برداشته شود آمادگی خود را اعلام می‌کند.
عظیمی در پاسخ به این سوال که آیا درمان تنبلی چشم امکان‌پذیر است، عنوان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در صورتی که تنبلی چشم در سال اول تشخیص داده شود تاثیر به سزایی در درمان آن خواهد داشت.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار