10568
۱۱ مهر ۱۳۹۵

بازیهای رایانه ای ترسناک و شب ادراری

بازی‌های رایانه‌ای پر تحرک باعث بروز بیماریهای استخوانی و عصبی در ناحیه دست‌ها و بازو‌ها می‌شود و یکی از دلایل شب ادراری در کودکان، انجام بازی‌های ترسناک رایانه‌ای است.

به گزارش کودک پرس پرس : انزوا و تنهایی کودکان یکی ازاثرات منفی این بازی ها به شمار می رود، کودکان اغلب تنها بازی می‌کنند و هنگام بازی، به دلیل هیجان و استرس ناشی از صحنه‌ها، برای زمانی طولانی کمتر متوجه اطراف خود هستند؛ به همین دلیل متخصصان امر معتقدند، عادت بیش از حد به این نوع بازی‌ها و گذراندن زمانی طولانی در برابر صفحه‌های نمایش بازی، که برخی آن‌ را اعتیاد می‌نامند، باعث دوری از جمع و در ‌‌نهایت انزوا و تنهایی بچه‌ها می‌شود.

این موضوع ممکن است تا سالیان سال با این افراد همراه باشد. به اعتقاد پزشکان ایتالیایی و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی، مقصران اصلی، پدران و مادران‌اند که فرزندان خود را ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون، رایانه، ویدئو گیم، یا فیلم‌های ویدئویی‌‌ رها می‌کنند.

 والدین دقت داشته باشند به فرزندان بیاموزند که از رایانه نیز مانند دیگر وسایل زندگی باید در حد متعادل و معین استفاده کرد، زیرا کار بیش از حد با آن می‌تواند ضررهای جسمی و روحی به دنبال داشته باشد.

برای بازی کردن کودکان و نوجوانان با رایانه زمان‌های مشخصی تعیین شود و در صورت اتمام وقت، کار با رایانه را تعطیل کنیم. شاید برای دفعات اول کودکان کمی مقاومت نشان دهند، اما به مرور زمان به نظم استفاده از رایانه عادت می‌کنند.

کودکان بشدت آماده الگوبرداری و تکرار کارهایی هستند که می‌بینند،  در اکثر بازی‌های کامپیوتری، کودکان با صحنه‌های خشونت‌بار، زد و خورد‌ها و حتی کشتن برای پیروزی مواجه‌اند و حتی کودکان باید هرچه خشن‌تر بازی کنند تا بازی را ببرند.

بازی‌های رایانه‌ای پر تحرک باعث بروز بیماریهای استخوانی و عصبی در ناحیه دست‌ها و بازو‌ها می‌شود و یکی از دلایل شب ادراری در کودکان، انجام بازی‌های ترسناک رایانه‌ای است.

والدین اصولاً باید با رایانه و طریقه استفاده از آن و تا حدی با بازی‌های رایانه‌ای و نحوه عملکردشان آشنا باشند و بدانند که هر بازی برای چه سنی مناسب است که در این راه می‌توانند از کار‌شناسان فن کمک بگیرند.

معیارهای استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را برای فرزندان تبیین کرده  و به آنان بگویید که مجاز به استفاده از چه بازی‌هایی هستند.

همچنین والدین با اتخاذ تدابیر صحیح اجازه ندهند که فرزندانشان از این بازی‌ها استفاده کنند یا لااقل استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند و همچنین آسیب‌های این گونه بازی‌ها را برای کودکشان شرح دهند.

منبع: پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار