10546
۱۱ آبان ۱۳۹۵

طرح شفا در اردبیل اجرا می‌شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: طرح شفا با همکاری پزشکان خیر و در راستای رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین مددجویان در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ,علیرضا حسین نژاد در جلسه بررسی اجرای طرح شفا در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون 51 پزشک متخصص و فوق تخصص با این نهاد همکاری دارند، چرا که یکی از اهداف مهم کمیته امداد رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت است که در این زمینه، پزشکان طرف قرارداد همکاری‌های مستمر و مطلوبی با این نهاد دارند.

وی با بیان اینکه 25 پزشک خانواده نیز با این نهاد همکاری می‌کنند، افرود: پزشکان خیر، در کنار همدردی با بیماران تحت پوشش کمیته امداد تلاش می‌کنند تا این افراد و مددجویان و اقشار نیازمند سلامتی روحی و جسمی خود را بازیابند.

حسین‌نژاد بیان کرد: 100 مرکز درمانی با کمیته امداد اردبیل قرارداد همکاری انعقاد کرده‌اند که بر اساس قرارداد منعقد شده، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی مختلف در سطح استان به مددجویان و بیماران تحت پوشش به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه خدمت رسانی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از یک‌هزار بیمار صعب‌العلاج، تحت پوشش این نهاد قرار دارند به طوری که 600 بیمار صعب العلاج، 250 بیمار زمین‌گیر، 86 بیمار سرطانی و 76 بیمار خاص از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از یک‌ هزار و 500 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوءتغذیه اظهار کرد: امسال بیش از 6 میلیارد ریال بابت رفع سوءتغذیه این کودکان هزینه پرداخت شده است و این خدمات حمایتی تداوم می‌یابد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: با توزیع سبد غذایی در بین خانواده‌هایی که دارای فرزندان دچار سوءتغذیه هستند می‌کوشیم مشکل کودکان آنان را رفع کنیم و با تمهیدات لازم و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد هستیم تعداد کودکان مبتلا به این بیماری را به حداقل برسانیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه این کودکان از طریق پایش قد، وزن و لاغری در مراکز بهداشت شناسایی و به این نهاد معرفی می‌شوند، افزود: با ترویج فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی در بین خانواده‌ها، تلاش داریم از بروز این بیماری در بین کودکان پیشگیری کنیم.

وی بیان کرد: خیران اردبیلی با مشارکت در «طرح شفا» افزون بر 168 میلیون ریال به درمان بیماران نیازمند کمک کرده‌اند که تامین امکانات درمانی و هزینه‌های ناشی از درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند از مهمترین اهداف «طرح شفا» است که خیران با مشارکت خود در این طرح نقش بسزایی در رفع مشکلات بیماران نیازمند ایفا می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد بخش مهمی از نیازهای ضروری بیماران را رفع می‌کند، گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین درمانی بیماران صعب العلاج، از خیران و مردم نیکوکار خواستاریم با کمک‌های خود روند درمان این بیماران نیازمند را شتاب دهند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری، هزینه لوازم پزشکی، تجهیزات توانبخشی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری به بیماران تحت پوشش ارائه می‌کند، اظهار کرد: با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران می‌توانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار