10534
۱۱ آبان ۱۳۹۵

رقابت‌های ورزشی نقطه‌ای عطف در آموزش و پرورش است

رئیس گروه درسی تربیت‌بدنی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: رقابت‌های ورزشی نقطه‌ای عطف در آموزش و پرورش است که نباید جایگزین درس تربیت‌بدنی شود، بلکه باید این مسابقات به عنوان مکمل درس تربیت‌بدنی باشد.

به گزارش کودک پرس ,طیبه ارشاد در همایش علمی معلمان تربیت‌بدنی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ورزش فقط نام آن را استفاده کرده‌ایم و در کیفیت‌بخشی ورزش اقداماتی صورت نگرفته است.

وی افزود: در مدارس بدون اینکه فکر کنیم به عنوان یک رسالت کنار دانش‌آموزان باشیم به تشکیل تیم‌های ورزشی فکر کرده‌ایم.

رئیس گروه درسی تربیت‌بدنی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مخالف این که ورزش قهرمانی که از کلاس درس راهش را باز می‌کند، نیستیم اما از کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

ارشاد گفت: معلم تربیت‌بدنی ناگریز است پاسخگوی بخشنامه‌هایی که در مدارس برای آن‌ها ارسال می‌شود،‌ باشد.

وی عنوان کرد: اعتقاد داریم که رقابت‌های ورزشی نقطه‌ای عطف در آموزش و پرورش است که نباید جایگزین درس تربیت‌بدنی شود، بلکه باید این مسابقات به عنوان مکمل درس تربیت‌بدنی باشد.

رئیس گروه درسی تربیت‌بدنی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مسابقات ورزشی موجب ارتقای فعالیت‌ها است و در این میان معلم تربیت‌بدنی به عنوان اداره امور تربیت‌بدنی محسوب می‌شود.

ارشاد با بیان اینکه در درس تربیت‌بدنی به دنبال رشد همه‌جانبه دانش‌آموز با استفاده از فعالیت هستیم، عنوان کرد: از سال 83 فرصت بازنگری درس تربیت‌بدنی را نداشته‌ایم.

وی مطرح کرد: فعالیت‌ها و بازی‌ها که مهم‌ترین فعالیت دانش‌آموزان ابتدایی است، سعی کردیم برنامه‌هایی را برای این مقاطع در نظر بگیریم؛ درس تربیت همچون کودک 6 تا 7 ساله‌ای است که در صورت توجه به آن می‌تواند به بلوغ برسد.

رئیس گروه درسی تربیت‌بدنی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از چاپ کتاب برای دوره متوسطه دوم تا هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: کتاب راهنمای معلم به کمک معلمان تربیت‌بدنی، علم و برنامه‌ریزی تربیت‌بدنی صورت می‌گیرد.

ارشاد عنوان کرد: تحصیلکردگان تربیت‌بدنی برای آموزش تربیت نشده‌اند بلکه آن‌ها را ورزشکار تربیت کرد‌ه‌اند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی درس تربیت‌بدنی و برنامه‌ریزی درسی آن همچنان کم‌تجربه بوده و نیازمند همیاری معلمان تربیت‌بدنی هستیم تا به رشد و شکوفایی در این زمینه برسیم.

رئیس گروه درسی تربیت‌بدنی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای اجرای درس تربیت‌بدنی در مدارس نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی کارگروه‌های مختلف است تا تجربه‌ها و نقطه نظرات در آن ارائه شود و برنامه‌ها را به سمت عملیاتی شدن پیش ببریم.

ارشاد گفت: هر زمان استان قزوین چنین برنامه‌هایی را در نظر بگیرد آمادگی حمایت از آن را داریم.

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار