10499
۱۱ آبان ۱۳۹۵

اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال برای توزیع شیر در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای توزیع شیر در مدارس استان مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. جمعیت هدف دانش‌آموزانی که در سطح استان تحت پوشش طرح توزیع شیر قرار می‌گیرند، 500 هزار نفر است.

به گزارش کودک پرس ,علیرضا نخعی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و انعقاد قرارداد، از نیمه دوم آبان‌ماه کار توزیع شیر رایگان در میان دانش‌آموزان مدارس سطح استان آغاز می‌شود.

نخعی بیان کرد: یک هزار و 600 نفر ردیف استخدامی آزاد جدید طی سال‌های اخیر به این استان اختصاص یافته که 400 نفر جذب شده و 1200 نفر در حال جذب هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: پیش از این در حاشیه شهر زاهدان ۲۰ هزار دانش‌آمور بازمانده از تحصیل وجود داشت که از ابتدای سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار نفر از آن‌ها جذب کلاس‌های درس شده‌اند.

نخعی گفت: تدوین و اجرای پروژه عدالت آموزشی ذیل برنامه توسعه و جذب 96 هزار و 236 کودک بازمانده از تحصیل از برنامه های مهمی بود که آموزش و پرورش استان انجام داده است.

وی همچنین افزود: جذب 50 هزار نوآموز پیش‌دبستانی و رشد حدود پنج برابری جذب نوآموزان و ساخت و تکمیل 10 مرکز رفاهی فرهنگیان از جمله اقدامات دیگری است که این اداره آن را به انجام رسانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم براساس طرح عدالت آموزشی تا دو سال آینده در استان موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کلی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 760 مدرسه به فضای آموزشی سطح استان اضافه شده که تعداد زیادی از آنها در مناطق حاشیه شهرها افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مورد تحصیل دانش‌آموزان فاقد شناسنامه، عنوان کرد: در هیج جای استان دانش‌آموزی به‌دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل محروم نمی‌شود و تمامی فاقدین شناسامه می‌توانند از امکانات تحصیلی استفاده کنند، اما گواهینامه و مدرک تحصیلی فاقدین شناسنامه زمانی تحویل می‌شود که فرد به سن قانونی برسد و منوط به ارائه شناسنامه است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار