موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10475
۱۰ آبان ۱۳۹۵

درخواست بهزیستی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه بیش از 90 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، در آن لحظه تعادل روحی و روانی مناسب ندارند،گفت: 4200 مورد خودکشی با مداخله مددکاران اورژانس اجتماعی، مدیریت و نافرجام شد.

به گزارش کودک پرس پرس : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه بیش از 90 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، در آن لحظه تعادل روحی و روانی مناسب ندارند،گفت: 4200 مورد خودکشی با مداخله مددکاران اورژانس اجتماعی، مدیریت و نافرجام شد.

حبیب‌الله مسعودی فرید ، بابیان اینکه در 194 شهر کشور، مراکز اورژانس اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: مطابق قانون باید در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر مراکز اورژانس اجتماعی مستقر شود ازاین‌رو در حال حاضر در 150 شهر کمبود این مراکز وجود دارد.
وی افزود: در سامانه 123 که آماده دریافت موارد نیازمند به اورژانس اجتماعی است مددکاران و روانشناسان مستقر هستند تا خدمات مختلف مشاوره‌ای را ارائه دهند و چنانچه موردی نیازمند فوریت‌های خدمات سیار اورژانس بود آن را اعلام کنند.

فرید با اشاره به تعداد تماس‌های دریافتی با سامانه 123 اورژانس اجتماعی اعلام کرد: تاکنون 600 هزار تماس با این سامانه برقرار شده که 150 هزار مورد آن مرتبط با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه کودک‌آزاری ازجمله مواردی است که در اورژانس اجتماعی موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: موارد کودک‌آزاری 8.5 درصد و همسر آزاری 7.5 درصد ثبت‌شده است؛ همچنین درصد قابل‌توجهی از تماس‌ها نیز به مشاجرات و اختلافات خانوادگی مربوط می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد بخش‌های مختلف مرکز اورژانس اجتماعی گفت: خط تلفن 123، تیم خدمات اجتماعی سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس خدمات اجتماعی از بخش‌های این مرکز به شمار می‌رود.

وی یکی از مهم‌ترین دست آوردهای اورژانس اجتماعی را در بحث برطرف کردن موضوع خودکشی دانست و گفت: 4200 مورد خودکشی با مداخله مددکاران اورژانس اجتماعی، مدیریت و نافرجام شد که 1400 نفر آقا و 2800 مورد خانم بوده‌اند.

این مسئول ادامه داد: بیش از 90 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند در آن لحظه تعادل روحی و روانی مناسب ندارند.

فرید با تأکید بر اینکه 87 درصد کودکانی که در مراکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند، دارای سرپرست هستند، خاطرنشان کرد: این کودکان که تعداد آن‌ها 9800 نفر است، به سبب اینکه والدین آن‌ها به دلایلی چون فقر،اختلالات روانی و کودک‌آزاری صلاحیت و یا توانایی نگه‌داری از فرزندان خود را ندارند، ازاین‌رو در این مراکز نگه‌داری می‌شوند.

وی افزود: برای هر کودک حداقل به‌طور سالانه به بودجه‌ای معادل 6 تا 8 میلیون نیازمند هستیم که برای تأمین آن به توجه مسئولان برای یاری بهزیستی نیازمند هستیم.

شهرداری مسئول سازماندهی به موضوع متکدیان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص موضوع جمع‌آوری متکدیان و سازمان‌های آن‌ها تصریح کرد: محوریت این کار طبق قانون با شهرداری است که آن‌ها پس از جمع‌آوری و بررسی‌های لازم در خصوص سوابق و علل این کار نسبت به سازمان‌دهی متکدیان اقدام می‌کنند

وی بر لزوم توجه مردمی برای حمایت از اقشار مختلف تأکید و اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 27 هزار انجمن خودجوش مردمی و خیریه در کشور با سازمان بهزیستی در ارتباط هستند که از این تعداد 10 هزار مورد مربوط به مراکز خیریه است.

فرید در پایان شبکه‌سازی انجمن‌های خودجوش مردمی را از سیاست‌های سازمان بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی هر چه بیشتر، ایجاد تعامل میان مراکز مردمی، برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها و سپردن آن به این مراکز از اهداف و اولویت‌های بهزیستی است.

منبع: خبرفارسی 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار