موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10467
۱۰ آبان ۱۳۹۵

۹۵۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در چهارمحال و بختیاری در انتظار یاری خیران

خیران می‌توانند با مشارکت در طرح همسفره ۹۵۰ کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه در استان را یاری کنند.

به گزارش کودک پرس پرس : معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره مندی دو هزار کودک کمتر از شش سال در مناطق محروم استان از سبدغذایی رایگان، گفت: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح همسفره ۹۵۰ کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه در استان را یاری کنند.

مهرداد شریف‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار کودک زیر شش سال نیازمند و مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان‌های لردگان، کیار، اردل و کوهرنگ در قالب طرح همسفره، خدمات رایگان دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: مطابق توافق نامه انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان برخی از این کودکان، طی معاینات دوره‌ای از سوی وزارت بهداشت شناسایی و خدمات تعذیه‌ای به آن‌ها  ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گاهی با حداقل‌ها می‌توان موادغذایی مناسب مادر و کودک را تأمین کرد، افزود: بسیاری از کمبودهای ناشی از تغذیه نامناسب مادران به هیچ طریقی قابل جبران نیست و در برخی موارد رفع آثار به وجود آمده در کودک دچار سوء تغذیه مستلزم هزینه‌های کلانی است که اگر پیش از تولد پیشگیری شود، هیچ گاه کودک دچار سوء تغذیه نمی‌شود.

شریف‌پور به نقش مددکاران در این طرح اشاره کرد و گفت:  طی سال جاری مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی این نهاد هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده استان با بیان اینکه داشتن فرزندانی سالم نیازمند کسب آگاهی و رعایت نکات بی‌شماری در زمینه بهداشت و تغذیه، به خصوص از سوی مادران است، تصریح کرد: تحلیل وضعیت عملکرد کودکان بهره‌مند شده از این طرح بر اساس نمودار رشد کودکان به صورت سالانه تهیه و بروز رسانی می‌شود.

وی با اشاره به ۹۵۰ کودک در نوبت دریافت خدمات پنج شهرستان دیگر استان، خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در این طرح علاوه با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح چهارمحال و بختیاری از طریق  سایت hamsofreh.ir به نیازمندان مورد نظر در شهرهای مختلف استان کمک کنند.

منبع: ایسنا 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار