موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10464
۱۰ آبان ۱۳۹۵

استعدادیابی نویسندگان کودک در کشور

سید صادق رضایی ظهر دوشنبه در حاشیه یادواره شهید مرحمت بالازاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان فعالیت منسجم خود را از سال ۹۱ آغاز کرده و در نیمه دوم سال ۹۴ شورای نویسندگان کودک و نوجوان تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس پرس : رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان از آغاز به کار طرح استعدادیابی نویسندگان کودک و نوجوان سراسر کشور خبر داد.
سید صادق رضایی ظهر دوشنبه در حاشیه یادواره شهید مرحمت بالازاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان فعالیت منسجم خود را از سال ۹۱ آغاز کرده و در نیمه دوم سال ۹۴ شورای نویسندگان کودک و نوجوان تشکیل شد.

وی افزود: پنج شورا مصوب شده که شامل بررسی شعر کودک، داستان و رمان کودک، نمایشنامه، ترجمه و مباحث نظری ادبیات کودک است.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به فعالیت مطلوب استان اردبیل در این خصوص ادامه داد: این استان نویسندگان شاخصی دارد و به عنوان مثال هفت تن از نویسندگان استان در انتشار خاطرات ۱۲ فرمانده نیروی دریایی کشور مشارکت داشته‌اند.

رضایی با بیان اینکه در سفر به اردبیل تفاهم‌نامه‌ای جهت استفاده از ظرفیت نویسندگان این استان نیز منعقد شده است، ادامه داد: در واقع حوزه هنری کودک و نوجوان آماده دریافت طرح اولیه کتب است.

وی متذکر شد: در صورتی که طرح قابلیت چاپ در سطح ملی داشته باشد، به صورت ملی و اگر چنین قابلیتی دیده نشد به صورت استانی مجوز چاپ دریافت می‌کند.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در خصوص تعداد نویسندگان تربیت‌یافته حوزه کودک و نوجوان به عدد خاصی اشاره نکرد و گفت: به تازگی استعداد یابی و آموزش نویسندگان را در دستور کار قرار دادیم.

رضایی با تأکید به اینکه ادبیات کودک و نوجوان بالندگی خود را مدیون انقلاب اسلامی است، ادامه داد: متون و حتی تصویرگری ادبیات کودک قبل از انقلاب برگرفته از فرهنگ بیگانه بود اما بعد از پیروزی انقلاب توانستیم آثار قابل‌توجهی را شاهد باشیم.

وی نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان را مدیون فضای ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: در واقع حوزه هنری به دنبال شناسایی و حمایت از نویسندگان است؛ چرا که تولید اثر فقط یک‌سوم از روند کاری مطرح کردن یک اثر ادبی است.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان حمایت در نوشتن، در ادامه چاپ و فروش و حتی نقد و بررسی آثار ادبی را در حوزه کودک و نوجوان ضروری و از جمله اهداف این مجموعه دانست.

 

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار