موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10441
۱۰ آبان ۱۳۹۵

تئاتر بچه های خاکستری (روایت کودکان کار) به روی صحنه رفت

«بچه‌های خاکستری» روایت کودکان کاری است که با فروختن محصولاتی در خیابان به امرار معاش می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس پرس :  «بچه‌های خاکستری» روایت کودکان کاری است که با فروختن محصولاتی در خیابان به امرار معاش می‌پردازند.

وی افزود: در داستان بچه های خاکستری یکی از کودکان کار که برای فردی به نام اردشیر کار می‌کند پولهای خود را گم کرده است و کودکان از بازگشت به نزد وی می‌هراسند تا اینکه با مرد شیرین عقلی به نام موسی آشنا می‌شوند و زندگی آنها دستخوش تغییراتی می‌شود.

کارگردان «بچه‌های خاکستری» با بیان اینکه این تئاتر به یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی امروز می‌پردازد، ابراز داشت: در مرحله تحقیق، کارگردانی و تمرین‌های این تئاتر بازیگران کودک را با کودکان کار مواجه کردیم و گاهی نیز کودکان کار برسر تمرین‌های ما آمدند.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه «بچه‌های خاکستری» در سال ۸۷ نگارش شده است، تاکید کرد: این نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان جایزه بزرگ جشنواره آن سال را کسب و در جشنواره فجر آن سال نیز اجرا شد.

نیاز با بیان اینکه این کار دو سال پیش در بوشهر نیز اجرا شد که در جشنواره تئاتر سوره ماه رتبه نخست را کسب کرد، گفت: همچنین تئاتر «بچه‌های خاکستری» در سال ۲۰۰۹ نیز در برلین اجرا شد و سال آینده نیز در دو شهر از کشور آلمان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تئاتر مخصوص کودکان نیست و برای سنین ۹ سال به بالا طراحی شده است، بیان داشت: در این نمایش ابراهیم رحمانی، کیانا شهنام‌نیا، بهادر محمدی، فرزاد کریمی، نگار شاه‌سیا، دینا مصلحی، نوید مومنی و رضا اسدی به ایفای نقش پرداخته اند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: برای بخش بازیگری این تئاتر از توانایی‌های خوب هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی اردیبهشت استفاده شده است که اغلب آنها به عنوان نخستین تجربه بازیگری خود در «بچه‌های خاکستری» به  ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است تئاتر «بچه‌های خاکستری» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی امید نیاز تا ۲۵ آبانماه از ساعت ۱۸ در تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه به صحنه می‌رود.

منبع: خبرفارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار