موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10436
۱۰ آبان ۱۳۹۵

شهرستان ری به جام باشگاههای کتابخوانی کشور پیوست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: 170 گروه کتابخوان از شهرستان ری در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور حضور دارند.

 به گزارش کودک پرس پرس : از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سید محمد موسوی اظهار داشت: 170 گروه کتابخوان از شهرستان ری در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور حضور دارند.

وی افزود: شهرستان ری یکی از 15 شهر کشور است که در طرح ملی جام باشگاه‌های کتابخوانی مشارکت دارد و برای این امر تاکنون جلسات آموزشی و توجیهی فراوانی با مسئولان و نهادهای مربوطه برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزود: برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره اینکه شهرستان ری در سال گذشته، نامزد اصلی پایتخت کتاب ایران بود، عنوان کرد: جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان امسال به صورت آزمایشی در 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

موسوی افزود: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است و بر اساس این طرح حداقل هر 12 تا 15 کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند که این باشگاه‌ها می‌تواند در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های مسکونی و … تشکیل شود.

بر پایه این گزارش، علاوه بر نشست‌های سیاستگذاری، دوره‌های آموزشی روزهای 28 مهر و اول آبان ماه ویژه معاونان و مربیان پرورشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ری، کتابداران کتابخانه ها و فعالان فرهنگی به همت فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه‌های عمومی و ادارات آموزش و پروش شهرستان ری برپا شد.

جام باشگاه‌های کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در آبان ماه برگزار می‌شود و گروه‌های برتر نیز مورد تشویق و تجلیل قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرفارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار