موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10427
۱۰ آبان ۱۳۹۵

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قم

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح تنبلی چشم ویژه 9 هزار کودک پیش‌دبستانی در قم خبر داد.

به گزارش کودک پرس پرس : محمد احمدی امروز در قم با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره‌کل بهزیستی استان در تمام مراکز پیش دبستانی غیردولتی و پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان بهداشت مدارس برگزار و در پایان گواهی‌نامه‌ای به آنها اعطا شد، بنابراین تمام نوآموزان پیش دبستانی زیر پوشش معاینات بینایی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه پس از انجام معاینات برای کودکان سالم، کارت سلامت صادر می‌شود، گفت: در صورتی که نیاز به ارجاع به مرحله دیگر داشته باشند، به سطح دو در قالب اپتومتریست ارجاع داده می‌شود و در صورتی که دانش‌آموزان به معاینات تخصصی چشم پزشکی نیاز داشته باشند در سطح سه از سوی متخصصان چشم به صورت رایگان زیر پوشش درمان قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید است، تنبلی چشم در جهان دو تا پنج درصد شیوع دارد و اکنون در کشور یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

احمدی با بیان اینکه نداشتن تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می‌تواند سبب کاهش بسیار شدید دید در یک یا دو چشم شود، گفت: اگر تنبلی چشم درمان نشود، برخی اوقات منجر به نابینایی می‌شود در حالیکه تشخیص و درمان به موقع آن می‌تواند دید کامل را به فرد برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا 6 سال است که آموزش و پرورش مجری دانش‌آموزان 6 ساله در تمام پیش‌دبستانی غیردولتی و ضمیمه مدارس دولتی است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 9 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در قم زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند، گفت: اجرای این طرح تا 30 آبان ماه در پیش‌دبستانی‌ها ادامه دارد که در آن مربیان به معاینه چشم کودکان می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار