موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10362
۰۸ آبان ۱۳۹۵

بانویی که با پول مهریه خود سرپرستی دو کودک را پذیرفت!

زمانی که حرف از ازدواج به میان می آید نگاه ها به سوی مهریه های نجومی می رود ولی هنوز هستند کسانی به مانند فرزانه که مهریه زندگیشان را سرپرستی از دو کودک یتیم قرار می دهند.
به گزارش کودک پرس ,زمانی که صحبت از ازدواج می شود اینجاست که پای مهریه به میان می آید مهریه همواره یکی از موضوعات مورد بحث بین خانواده ها بوده و افراد نسبت به این امر موضع های متنوعی دارند.
عده ای مهریه را به عنوان ضامن بقای خانواده می پندارند که بدین سبب می توانند سعادت و خوشبختی را برای کانون خانواده به ارمغان بیاورند و عده ای دیگر نظر متفاوتی دارند و به همین دلیل اختلاف نظر در این زمینه زیاد است.
مهریه هایی که با ارقام چند هزار سکه ای ثبت می شود و به گمان زن خانواده اعتباری درخشان در میان فامیل نصیبش شده و از سوی دیگر  توانسته پایداری و ثبات خانواده را با این چندهزار سکه تضمین کند.
با وجود تمام این تفاسیر هستند زوج های جوانی هستند که در لابه لای مهریه های نجومی و غیر قابل تصور با مهریه های خداپسندانه زیر بنای زندگی خود را نهاده اند و عهد بسته اند علاوه بر آرامش وجودی خودشان، مایه آرامش روحی و روانی دیگران نیز شوند.
فرزانه ویسی بانوی نوعروس بیجاری است که مهریه خودش را سرپرستی از دو کودک یتیم قرار داده تا با این مهریه عاشقانه و خالصانه خود هم دنیا و هم آخرت خود را آباد کند.
این بانوی بیجاری نشان داد که هنوز هم هستند کسانی که در اوج خوشحالی و آرامش خود به فکر شاد کردن دل دیگران نیز هستند و در شادی خود کودکان بی سرپرست را نیز سهیم می کنند.
نو عروس نیکوکار بیجاری  به رواج سنت های دست و پاگیر و غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: ازدواج باید باعث آرامش روحی و روانی فرد شود اما متاسفانه در جامعه شاهد رواج برخی سنت های غلط و دست و پاگیر هستیم که این آرامش را از میان زوج ها دور کرده است.
وی افزود: کمک به افراد نیازمند همیشه در اولویت کار های من بوده و من از ریخت و پاش و همچنین تجملات خوشم نمی آید و همان ابتدا نیز نیت کرده ام هزینه مراسم عروسیمان را صرف امور خیرخواهانه کنم.
این بانوی بیجاری صداقت را مهمترین مبنا و اساس خوشبختیی بیین زوجین دانست و گفت: اعتقاد دارم مهریه سنگین خوشبختی نمی آورد و آنچه موجب دوام زندگی می شود صادق بودن زوجین با یکدیگر است و اینکه شرایط یکدیگر را درک کنند.
احمد عبدی زاده از پزشکان شهرستان بیجار و همسر فرزانه ویسی نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه در مرکز بهداشت با فرزانه همکار بودم از خصوصیات اخلاقی وی خبر داشتم و یکی از ویژگی های بارز او سر زدن به افرادی بود که تمکن مالی نداشتند و هنگامی که بعلت مشغله کاری نمی توانستند این کار را انجام بدهند حتما شخص دیگری به نیابت از او این کار را انجام می داد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه من و همسرم با یکدیگر همکار هستیم تا حدودی از روحیات او شناخت داشتم اما اصلا تصور نمی کردم که مهریه خود را سرپرستی از دو کودک یتییم قرار دهد و این کار او موجب خوشحالی بیش از پیش من شد.
وی ادامه داد: فرزانه را عاشقانه دوست دارم و برای بدست آوردنش خیلی تلاش کردم و هر مهریه ای هم می خواست مطمئنن قبول می کردم ولی خوشحالم که وی با این کار نه تنها باعث خوشحال من و خودش شد که دو کودک بی سرپنا و یتیم را نیز خوشحال کرد.
همه خانواده ها هنگام ازدواج فرزندانشان باید به این نکته توجه داشته باشند که ازدواج پیوندی مقدس محسوب می شود نه معامله ای از جنس سکه های طلا، از این رو باید به جای تاکید بر ظواهر ازدواج به دنبال ضمانتهای عمیق تری برای تشکیل خانواده فرزندانشان باشد و چه زیباست اگر مهریه هایی مانند مهریه فرزانه  در جامعه ترویج پیدا کند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار