موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10333
۰۸ آبان ۱۳۹۵

تربیت مادران با مهدکودک‌ها یکسان نیست

یک جامعه‌شناس گفت: تربیت مادران با مهدکودک‌ها متفاوت است.

به گزارش کودک پرس ,فرهاد طهماسبی بیان کرد: در دنیای امروزه اشتغال پدر و مادر سبب شده که بسیاری از والدین شغل کودکان خود را برای ساعاتی به مهدکودک‌ها بسپارند و این کودکان نیز در طی این ساعات با بچه‌ها دیگر در ارتباط بوده و از مربیان مهد و آموزش‌های آنها تاثیر بپذیرند.

وی اظهار کرد: رشد اجتماعی کودک و ارتباط با دیگران از مزیت‌های حضور کودکان در مهدکودک‌ها است اما نباید این را فراموش کنیم که تربیت مادران با آموزش و تربیت مهدکودک‌ها یکسان نیست.

طهماسبی ادامه داد: فرزندی که به خاطر اشتغال پدر و مادر در سال‌های اولیه زندگی به مهدکودک‌ها می‌رود از دیگر بچه‌ها و رفتار آنها تاثیر می‌پذیرد و ممکن است رفتار ناشایست دیگر کودکان بر او تاثیر بگذارد و این قضیه اساس یک تربیت نادرست است.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: انتخاب مهدکودکی که از نظم خاصی پیروی می‌کند و مربیان آن کارشناسان تربیت کودک هستند، خیال والدین را از بابت فرزندان، زمانی که آنها را به مهدکودک می‌سپارند راحت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید توجه کنند که چه مهد کودکی با چه معیارهایی انتخاب کنند؛ شرایط مهدکودک و ویژگی‌های آن در تربیت کودکان بسیار موثر است.

این دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی اضافه کرد: پدران و مادرانی که فرزندان خود را در سنین پایین به مهدکودک می‌فرستند باید از لحاظ عاطفی نیز کودک خود را ساپورت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار