موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10267
۰۵ آبان ۱۳۹۵

سر کودک «مجسمه باربر» سرقت نشده!

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سر کودک «مجسمه باربر» توسط فردی ناشناس عامدانه تخریب شده و به زودی توسط سازنده مجسمه مرمت خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ,در خیابان ناصرخسرو مجسمه‌ای به نام‌های «گاری‌چی» یا «گاری‌کش» دیده می‌شود که سال 1390 در محل کنونی نصب شد و در آبان‌ ماه 1393 مرمت شد.

 

 

 این مجسمه که توسط «منصور آذری قلعه‌جوق» در سال 1388 ساخته شده است، روز گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و برخی اذعان داشتند که سر مجسمه باربر به سرقت رفته است.

 

 

 سیدمجتبی موسوی در این باره اظهار داشت: این مجسمه مرد باربری است که پسر بچه‌ای که به نظر می‌رسد فرزند خودش است، روی گاری نشسته و درس می‌خواند. متأسفانه سر کودک آسیب دیده که با هنرمند این اثر آقای آذری هماهنگ کردیم تا کار را مرمت کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجسمه «گاری‌چی» یا «گاری‌کش» چند سال است نصب شده، احتیاج به مرمت دارد باید تعمیر اساسی شود.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مجسمه‌های شهری با متریال‌های مختلف ساخته شده‌اند که بعضی آسیب‌پذیرتر هستند. جنس مجسمه «گاری‌چی» فایبرگلاس است و با ضربه شدیدی که به آن وارد شده، آسیب دیده است؛ از طرفی به دلیل گذشت زمان و شرایط آب و هوایی آسیب‌هایی به آن وارد شده بود.

وی درباره شایعاتی مبنی بر سرقت سر کودک «مجسمه باربر»، یادآور شد: سر مجسمه آن هم از جنس فایبرگلاس به درد کسی نمی‌خورد؛ این مجسمه عامدانه تخریب شده است. البته این اتفاق فقط شامل کشور ما نمی‌شود بلکه در خیلی از کشورهای اروپایی که در مجسمه‌سازی از ما جلوتر هستند، این اتفاق سابقه دارد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تخریب اموال عمومی از جمله سطل زباله، نیمکت‌های شهری و حتی خودروهایی که در کنار خیابان پارک می‌شود، مسائلی است که باید از  جنبه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی به آن پرداخته شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار