موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10247
۰۵ آبان ۱۳۹۵

کارگاه قصه‌گویی و کتابخوانی شهر کاشان

دانش آموزان کاشانی لذت «روایتگری» و «کتابخوانی» را در مجتمع فرهنگی هنری شهر کاشان چشیدند.

به گزارش کودک پرس ,در این برنامه فرهنگی، جمعی از دانش آموزان مدرسه مهندس امینی این شهرستان در قالب اردوی نیم‌روزه در مجتمع فرهنگی هنری شهر حضور یافته و از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کردند.

برگزاری ورزش همگانی، انجام بازی‌های فکری و خلاقانه به همراه کارگاه قصه‌گویی و آیین کتاب‌خوانی برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این میهمانی یک روزه فرهنگی بود.

در کارگاه قصه‌گویی، مجموعه‌ای از داستان‌های دینی با شیوه‌ای جذاب ارائه شد که با استقبال مخاطبان کودک نیز همراه بود و «سرای اهل قلم» را به یکی از بخش‌های محبوب دانش آموزان کاشانی در این اردوی فرهنگی مبدل ساخت و انجام بازی‌های فکری و مبتنی بر خلاقیت کودکان از دیگر برنامه مورد اقبال دانش‌آموزان بود که در این بازدید در «مکتب خانه» مجتمع فرهنگی هنری شهر اجرا شد و آن‌ها را با انواع سرگرمی‌های مفید آشنا کرد.

دانش آموزان کاشانی در این اردوی فرهنگی از قسمت‌های دیگر مجتمع فرهنگی هنری شهر دیدن کرده و از خدمات غرفه‌های مختلف این مرکز بهره مند شدند و در پایان این بازدید، محصولات فرهنگی و نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی به شرکت کنندگان اهدا شد.

شایان ذکر است مجتمع فرهنگی هنری شهر با هدف ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی به عنوان یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان راه اندازی شده است.

آئین پاسداشت روز جهانی غذا در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد

حمیدرضا بنفشه در آیین پاسداشت روز جهانی غذا که در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شده بود، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی غذا، «آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند» با محوریت «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» نامگذاری شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه 840 میلیون نفر از گرسنگی مزمن در جهان رنج می برند و 2 میلیارد نفر مبتلا به سوء تغذیه هستند، افزود: در ایران مشکل کمبود غذا نداریم و رفاه نسبی وجود دارد ولی الگوی تغذیه نامناسب شامل پرخوری، مصرف بیش از حد نمک، چربی و قند دلیل انتخاب شعار ملی برای روز جهانی غذا در کشور شده است.

وی هدف دانشگاه علوم پزشکی را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای اصلاح الگوی تغذیه مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: تغییر سیمای بیماری‌ها در قرن جدید، اصلاح الگوی تغذیه، کاهش درصد قند، نمک و چربی دراستانداردها و دستورالعمل‌های تولید مواد غذایی، فرهنگ‌سازی عمومی و برچسب‌گذاری صحیح مواد غذایی را در کاهش مصرف قند، نمک و چربی موثر است.

بنفشه با بیان اینکه 70 درصد شرکت های تولیدی مواد غذایی تحت پوشش دارای پروانه ساخت هستند، تصریح کرد: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای قرمز، نارنجی و سبز روی محصولات غذایی نصب می‌شود که مشخص کند این ماده غذایی چه میزان خطر دارد و یا تامین‌کننده ارتقاء سلامت است تا به این وسیله مردم به سمت مصرف غذای سالم بروند در حالی که آمار دقیقی از مواد غذایی و دارویی قاچاق در دست نیست.

بنفشه با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت  خود را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و دارو و مواد غذایی تشدید کرده است، یادآورشد: درصد بالایی از مواد غذایی و دارویی وارداتی قاچاق است و بنابراین همه محصولات باید برچسب اصالت داشته باشند و این  امرمهم  باید برای مردم به یک مطالبه تبدیل شود که از مراکز توزیع و عرضه محصولاتی که برچسب اصالت ندارند، خرید نکنند.

وی همچنین از برگزاری مانور مشترک دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی خبر داد و افزود: به زودی با اجرای مانور مشترکی از دو شهرستان آران و بیدگل و کاشان بازدیدهایی از داروخانه ها و مراکز عرضه مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی به عمل می‌آید و کالاهای غیر مجاز و قاچاق جمع آوری می‌شود.

در پایان این آیین از کارخانجات و واحدهای صنعتی  برتر مواد غذایی کاشان (شرکت های باریج اسانس، شیر و لبنیات کاشان شیرکده، شرکت سبز نوش کویر) تقدیر شد و از مسئولان فنی برتر سال 95کاشان شرکت‌های (شهد ایران، حقیقت دادجو، آرد نوش) با اهدای تندیس تجلیل شد.

گفتنی است، در حاشیه این آیین که به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان و با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شده بود، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع غذایی و بهداشتی کاشان با حضور شرکت‌های بهین شیشه آریا، درین گلاب کاشان، دکتر بین، مجتمع کشت و صنعت شهدگیران کاشان، پدیده سبز هلال و شرکت شیرکده گشایش یافت و تا ششم آبانماه برای بازدید عموم دائر است.

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کاشان برگزار شد

عباسعلی قپانی پور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کاشان اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور بسیار با اهمیت است و همواره مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید کرده اند در حالی که قاچاق کالا و ارز باعث می‌شود که تولید در کشور ضربه خورده و همه مصرف کننده کالاهای خارجی شده و اشتعال در کشور تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان افزود: برای تحقق مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است تولیدات بومی و محلی مورد توجه قرار گیرد و از طرفی تولیدکنندگان محترم باید کیفیت را ارتقا داده تا مردم نسبت به خرید محصولات تولید داخل رغبت و تمایل بیشتری نشان دهند.

وی تأکید کرد: شایسته است برای تبیین این موضوع از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان  نیز بهره برداری کنیم و کرسی های آزاد اندیشی، همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی می‌تواند برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی موثر باشد تا مردم از خرید کالاهای قاچاق و خارجی خودداری و از کالاهای با کیفیت داخلی استفاده کنند.

قپانی پور اظهار داشت : تصمیم گیری در مورد مبارزه با کالاهای قاچاق در شهرستان کاشان متفاوت با استان ها و شهرستان های مرزی است و برنامه ریزی و سیاست‌گذاری متناسب با مسائل و شرایط منطقه ای را طلب می‌کند که در این مورد فرمانداری ویژه کاشان با همکاری سازمان های مسئول اقدامات لازم را انجام داده و پیگیری‌های لازم را به عمل آورده است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار