موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10239
۰۵ آبان ۱۳۹۵

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدکودک های روستاهای آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدکودک های روستاهای روستایی استان خبر داد.

 

به گزارش کودک پرس ,محسن ارشدزاده با اشاره به آغاز طرح ” یک وعده غذای گرم در مهدکودک های روستایی استان” اظهار کرد: همه ساله سازمان بهزیستی کشور به مدت شش ماه، طرح فوق را در مهدکودک های روستایی کشور اجرا می کند.

وی از آغاز اجرای این طرح از 16 مهرماه سالجاری(روز جهانی کودک) به مدت شش ماه خبر داد و اظهار کرد: این طرح تا پایان فرورین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

وی در تیین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد: با اجرای این طرح، تمامی کودکان ساکن در روستاهای استان، هر روز بک وعده غذای گرم در مهدکودک ها سرو می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از سوء تغذیه در کودکان روستایی و کمک به رشد آنان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته، 14 هزار نفر از کودکان روستایی، تحت پوشش این طرح قرار گرفته و بیش از سه میلیارد و 500 هزارتومان هزینه شد.

ارشدزاده از آماگی اداره کل بهزیستی برای اجرای کامل این طرح در سالجاری خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در سالجاری نیز بیش از 15 هزار از کودکان روستایی استان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی از فعالیت 500 مهدکودک روستایی در استان به مدیریت بخش غیردولتی خبر داد و افزود: اداره کل بهزیستی استان، تمامی پکیج‌ها و امکانات آموزشی که برای کودکان ساکن در شهرها ارائه می‌کند را به کودکان ساکن در روستاها نیز ارائه خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول، این طرح با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود و قبل از اجرای طرح، تمامی کودکان، تحت معاینه قرار می گیرند و مجددا نیز پس از اتمام دوره شش ماه، تحت معاینه قرار می گیرند تا تاثیر اجرای طرح بر روی کودکان، بررسی می شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار