10169
۰۵ آبان ۱۳۹۵

روایتی از نگاه کودک اوتیسمی

خسروی با اشاره به سورئال بودن فضای نمایش گفت: صحنه ما هیچ طراحی خاصی ندارد تنها بازیگران هستند که خودشان با حرکات بدن و نوع طراحی که برایشان در نظر گرفتیم به آکسسوار صحنه تبدیل می‌شوند.

به گزارش کودک پرس,حمیدرضا خسروی لرگانی طراح و کارگردان تئاتر «ماجرای عجیب سگی در شب»  درباره برداشت آزاد از رمانی به همین نام گفت: رمانی به همنین نام نوشته مارک هادون است که ترجمه شده است و براساس این کتاب تئاتری به همین نام در برادوی به روی صحنه رفت. تفاوت کار ما با آن نمایش اجرا شده بسیار است و همین تفاوت ها و نحوه اجرا توانست جوایز متعددی از جشنواره دانشجویی را کسب کنیم.

وی درباره تفاوت اجراها گفت: تئاتری که در برادوی اجرا شد براساس کتاب و درباره یک کودک اوتیسمی است و نگاه تئاتر به این گونه است که نگرش افراد جامعه نسبت به این فرد مورد توجه قرار می گیرد اما ما در این اثر نگرش فرد اوتیسمی را نسبت به جامعه اطرافش  را مورد توجه قرار دادیم برای نمایش این نگره از رنگ ها استفاده کردیم که رنگ‌های قرمز، سفید و مشکی برای حالات فرد اوتیسمی طراحی شده است جدای از این فیلمها ، رنگ قهوه ای نمایش  تنفر است.

برگزیده جشنواره دانشجویی درباره تعداد بازیگران روی صحنه گفت: نمایش در برادوی با 38 بازیگر روی صحنه می‌رود و  کاملا رئال است اما کار ما غیرطبیعی و سورئال طراحی شده است شخصیت اوتیسمی هر شخصیتی را با یک شرایط متفاوت می‌بیند و بازیگران به شکل های مختلف در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.38

وی درباره طراحی صحنه تئاتر گفت: صحنه ما هیچ طراحی خاصی ندارد تنها بازیگران هستند که خودشان با حرکات بدن و نوع طراحی که برایشان در نظر گرفتیم به آکسسوار صحنه تبدیل می شوند. در این نمایش 7 بازیگر حضور دارند و فضاسازی کار برعهده بازیگران است.

خسروی که جوایز متعددی از جشنواره دانشجویی برای این کار راکسب کرده است ادامه داد: نقطه قوت کار فلاش بک هایی که است که توسط بازیگران شکل می گیرد و به اصطلاح لوپ می خورد و با حرکات نمایشی به درستی و هماهنگ مخاطب را به عقب باز می گردانند.

وی درخاتمه به زمان نمایش اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمان نمایش بسیار محدود است و این نکته را باید اشاره کنم که هنوز به گروه های دانشجویی توجه لازم صورت نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار