موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10161
۰۵ آبان ۱۳۹۵

شناسایی 54 کودک کار در زنجان

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان از شناسایی 54 کودک کار در سطح این استان خبر داد و گفت: هم اکنون این کودکان تحت پوشش خدمات و حمایت های بهزیستی قرار دارند.

به گزارش کودک پرس,سلمان حسینی افزود: یک ‘مرکز تخصصی آموزش و حمایت کودک و خانواده’ به منظور حمایت از کودکان کار در شهر زنجان فعال است که تحت نظارت بهزیستی به امر شناسایی کودکان کار و ارائه خدمات حمایتی به آنان می پردازد.
وی ادامه داد: کودکان کار به طور معمول به واسطه شرایطی که در آن قرار گرفتند دچار بازماندگی و یا عقب ماندگی در تحصیل هستند که بهزیستی برای جبران این مساله، در کنار ارائه حمایت های مالی برای ادامه تحصیل این کودکان، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی نیز برای آنان می کند.
حسینی افزود: برای خانواده های کودکان کار که اغلب دچار فقر اقتصادی و فرهنگی هستند، در کنار حمایت های مالی، کلاس های مهارت های زندگی نیز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هدف بهزیستی این است که کودکان کار در کنار خانواده های خود زندگی کنند، اظهار کرد: نحوه پذیرش کودکان کار در ‘مرکز تخصصی آموزش و حمایت کودک و خانواده’ به صورت خود معرف، شناسایی و جذب و ارجاع از سازمان ها و دستگاه های دولتی است.
حسینی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی، موضوعی نیست که فقط یک دستگاه اجرایی همچون بهزیستی بتواند به تنهایی از پس آن برآید، بلکه لازم است سایر سازمان و دستگاه های اجرایی نیز همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: تا کنون هیچ موردی از پدیده ‘کودک فروشی’ در سطح این استان مشاهده نشده است و زنجان در این خصوص جزو پاک ترین استان های کشور است و امیدواریم این وضعیت همچنان حفظ شود.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار