موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10100
۰۴ آبان ۱۳۹۵

رتبه دوم همدان در کودک‎آزاری و همسرآزاری کذب محض است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه رتبه دوم همدان در کودک‎آزاری و همسرآزاری کذب محض است، گفت: معتاد متجاهر در همدان نداریم.

به گزارش کودک پرس ,محمدابراهیم الهی‌تبار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان همدان با تاکید بر لزوم تقویت کمیته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: هر آنچه در حوزه پیشگیری تقویت شود، در پیشبرد اهداف بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید ذهنیت افراد جامعه را به سمتی سوق دهیم که خود به عنوان نیروی عامل ما در رسیدن به اهداف کمک کنند، افزود: مشارکت‌های مردمی و آموزش به آنها بسیار مورد توجه است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان‌های مختلف تا 6 ماهه نخست امسال 9 درصد آمار طلاق در استان کاهش یافته و جلوی رشد منفی آن گرفته شده است، گفت: اگر مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز آموزش ببینند می‌توان به موفقیت‎های بسیاری رسید.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها دغدغه‌مند در این حوزه حضور پیدا کنند تا فعالیت کمیته مبارزه با مواد مخدر اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با مواد مخدر در استان خوب عمل شده و برخورد با اشاعه‎دهندگان اعتیاد و … به خوبی صورت گرفته است.

*کاهش 30 درصدی سرقت‌های خرد و کلان در استان

الهی‌تبار با بیان اینکه به طور حتم اگر برخوردها نبود افتخاری که همدان معتاد متجاهر ندارد، به دست نمی‌آمد، همراهی مجموعه‌ها بسیار خوب بوده و اثر آن این است که 30 درصد سرقت‌های خرد و کلان در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به گلایه معاون ورزش و جوانان نسبت به عدم کنترل صحیح سفره‌خانه و مراکز گردشگری در عرضه و مصرف قلیان گفت: کنترل این مراکز به عهده مرکز بهداشت است و نیروی انتظامی باید کمک کند، هر چند برخوردها در این زمینه بوده اما جای بحث نیز وجود دارد.

*لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص نقاط آلوده به مواد مخدر

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در بحث مقابله 34 نقطه آلوده شناسایی شده و 65 طرح پاکسازی انجام شده است، افزود:‌ نقاطی که برای پاکسازی مطرح است اطلاع‌رسانی شود تا نیروی انتظامی حضور یافته و آنجا برای فروشندگان ناامن شناخته شود.

وی با اشاره به مشکل نبود مکانی برای سمن‌ها، با بیان اینکه موضوع توانمندسازی سمن‌ها آغاز شده و محلی برای آنها پیش‌بینی شده که اگر تصمیم نهایی شود در اختیار این نهادها قرار خواهد گرفت، گفت: پنج استان نظیر همدان، سیستان و بلوچستان و کرمان و … در راستای کاهش نرخ اعتیاد پایلوت انتخاب شده‌اند که منشأ کار تقسیمات ملی و برحسب اسناد بالادستی است.

الهی‌تبار با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه برای تصمیم‌گیرندگان نظام مطرح است، افزود: همه دستگاه ها باید ورود کنند تا کار مهمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آسیب در کمین خانواده‌هاست و هیچکس از آن مصون نیست، افزود: استان همدان که به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده که البته ظرفیت کار وجود دارد و باید عزم خود را جدی کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه این کار باید به صورت دغدغه‎مند پیگیری شود و آن را در حوزه اداری نگذاریم بلکه باید در حوزه کار جهادی قرار گیرد، گفت: کوتاهی در این زمینه از کسی پذیرفته نیست، در صورت بی‎توجهی به این مهم از دستگاه‌های نظارتی بعدها گلایه نکنند که چرا نام آنها برده شده و اگر عقب‌افتادگی است جبران کنید.

*شهرداری در ایجاد گرمخانه اقدام کند

وی با بیان اینکه امروز اینطور نیست که کشور نخواهد با جدیت کار را دنبال کند، افزود:‌ همه جدی هستند و گزارش‌ها باید به مقامات عالیه کشور برسد.

الهی‌تبار با اشاره به ضرورت ایجاد شیلتر مردان از سوی سازمان بهزیستی به‌ویژه با ورود به فصل سرما، گفت:‌ شهرداری نیز در ایجاد گرمخانه باید اقدام کند.

وی با اشاره به انتشار اخباری در برخی از سایت‌ها مبنی بر اینکه استان همدان رتبه دوم در کودک‌آزاری و همسرآزاری را دارد، گفت: هنگامی که از مدیرکل بهزیستی استان در خصوص انتشار این مطلب کذب جویا شدم، او ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این مطلب، نامه‌ اعتراضی به تهران ارسال کرد که البته بنده نیز در این رابطه نامه‎ای تنظیم و به تهران فرستادم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه مدیرکل بهزیستی اظهار می‌کند که آمار از ما نیست، افزود:‌ حتی این موضوع در شورای تامین استان نیز مطرح شد که همه تعجب کردند و باید پیگیری شود که آمار از کجا آمده است؟!

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار