10035
۰۴ آبان ۱۳۹۵

به سلامت فرهنگ و اصالت کودکان بیندیشیم

تا سه شنبه ۴ آبان که دومین روز جشنواره قصه گویی فارس است قصه گویان در قالب ۷ گروه به اجرا پرداختند.

به گزارش کودک پرس  مدیرکل مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، گفت: وظیفه داریم به سلامت و امنیت فرهنگ و اصالت کودکان بیندیشیم. زهرا افتخاری با بیان اینکه در نوزدهمین جشنواره استانی قصه گویی فارس قصه گویان در قالب مربیان، پدربزرگها و مادربزرگها و نوجوانان به بیان قصه می پردازند، افزود: در جریان نوزدهمین جشنواره قصه گویی فارس تاکنون ۲ عنوان کارگاه فلسفه برای شرکت کنندگان برگزار شده که با مشارکت مرکز مطالعات ادبیات کودک و با حضور استادان دانشگاه شیراز بود.

دبیر جشنواره قصه گویی فارس با توجه به مشارکت والدین در این رویداد فرهنگی و هنری، بیان کرد: از آنجا که مادران می توانند با قصه گویی صفاتی را در فرزندان شکل دهند که مادام عمر همراه آنان است، از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس بلافاصله پس از پایان این جشنواره مقدمات تاسیس باشگاه مادران قصه گو در مراکز کانون پرورش فراهم خواهد شد.

افتخاری آموزش قصه گویی را وظیفه ذاتی مراکز کانون پرورش فکری دانست و تصریح کرد: از آنجا که همه آنها که در جشنواره قصه گویی با هدف آرامش روح و روان کودکان و نوجوانان مشارکت جستند، خانواده ها علاقه مند هستند فرزندان شان نیز قصه گو بار بیایند.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه خواندن و گوش سپردن به شعر و قصه روح کودکان را شکل می دهد، وظیفه کانون پرورش است که قصه گویی را در مادران پرورش دهد.

مدیر کانون پرورش فارس در ادامه گفت: در ادامه برنامه های نوزدهمین جشنواره قصه گویی فارس، چهارشنبه نیز قصه گویان در قالب یک گروه ۸ نفره از ساعت ۸ صبح در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس به قصه گفتن می پردازند و آیین پایانی جشنواره از ساعت ۱۰ و سی دقیقه آغاز خواهد شد.

گفتنی است: در نوزدهمین جشنواره قصه گویی استان فارس ۹۰ قصه گو طی سه روز به اجرای قصه ها می پردازند که در نهایت دست کم ۴۰ مورد برای شرکت در جشنواره بین المللی قصه گویی کشور انتخاب می شوند.

منبع : خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار