8702
۱۵ مهر ۱۳۹۵

احیا حقوق کودکان مورد توجه دستگاههای اجرایی قرار گیرد

مسیح‌الله سلطانی،مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت تربیت نسل آینده در سایه ارزشهای جامعه گفت: احیا حقوق کودکان در هفته کودک مورد توجه دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس  مسیح‌الله سلطانی  در جلسه تبیین برنامه‌های هفته کودک اظهار داشت: اهتمام به پرورش نسل آینده در سایه ارزشهای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه حقوق کودک در بعضی از خانواده‌ها و جامعه مغفول مانده است ابراز کرد: تربیت صحیح کودکان و پرداختن به حقوق آنها یکی از دغدغه‌های اصلی دولت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کودکان با مشکلات روحی و جسمی مواجه هستند گفت: خانواده‌ها به مشکلات جسمی فرزندان حساسیت بالایی دارند اما به مشکلات روانی آنها کمتر توجه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مختلف تربیتی و قانونی در کشور ما مورد توجه است اما در بعضی مواقع حقوق کودکان در جامعه نادیده گرفته می‌شود که هفته کودک فرصت مناسبی برای ورود به این مسائل است و دستگاههای مربوطه باید امکانات خود را برای برگزاری برنامه‌های مطلوب در این هفته به کار گیرند.

برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع محرم و اجرای برنامه‌های آموزشی در قالب نمایش و شعر و داستان و اثرگذار در تربیت دانش‌آموزان، جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های کودکان و توزیع آن در بین نیازمندان تحت عنوان دست‌های مهربان، نذر درخت به یاد 22 شهید کودک و نوجوان واقعه کربلا و قصه‌گویی و مداحی توسط کودکان در محل کارخانه کبریت از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری زنجان برای هفته کودک در این جلسه عنوان شد.

سخنرانی کارشناسان روان و مذهبی  در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی، گذشت، فضای مجازی، اجرای طرح سفیران سلامت، صرف صبحانه سلامت، توزیع بسته‌های بهداشتی در روستاها، آموزش والدین در مورد فرزندپروری، افتتاح غذای گرم در مهدها و روستاها برای شناسایی فقر غذایی برگزاری مسابقه نقاشی در مهدهای کودک، تهیه خوراکی‌های نذری و برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع راستگویی و فلسفه عاشورا از برنامه‌های برجسته مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی است.

بازدید از موزه‌ها در هفته کودک برای کودکان به اتفاق خانواده‌های آنها رایگان است.

 

منبع:   تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار