6727
۰۵ مهر ۱۳۹۵

آغاز به کارنمایشگاه آثار فرهنگی هنری و ادبی کودکان و نوجوانان خوزستانی در اهواز

نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان خوزستانی با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و شهرداری کلان‌شهر اهواز صبح امروز با حضور مسؤولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس  نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان خوزستانی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به این‌که در هشت سال جنگ تحمیلی ارزش‌هایی چون ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلومین، پرورش حس انسان‌دوستی، ایستادگی در مقابل خودپرستی، پیروی از حق و حقیقت، مقابله با باطل، ایثار و از خودگذشتگی و مقابله با رفاه‌طلبی وجود دارد، اظهار کرد: متولیان فرهنگی استان می‌بایست با استفاده از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی به انتقال این ارزش‌ها به نسل کودک و نوجوان کشور تلاش مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری استان خوزستان با اجرای برنامه‌های مختلف همچون قصه‌گویی، نمایش عروسکی، کاردستی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب، مسابقه، نقاشی، خوشنویسی، شعر و داستان و دیگر فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون در راستای نهادینه کردن این ارزش‌ها در نسل آینده‌ساز ایران اسلامی قدم برمی‌دارند، تأکید کرد: ما در کانون با انتقال این ارزش‌ها به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم تا بچه‌هایی با درون‌مایه غنی فرهنگی تربیت کنیم.

در ادامه این مراسم سردار محمد علی‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سفیران، نمایندگان، سربازان و افسران عرصه جهاد فرهنگی معرفی و تصریح کرد: این تلاشگران عرصه فرهنگ کشور می‌توانند دستاوردهای مهم کشور در عرصه‌های مختلف را می‌توانند با روش‌ها و ابزارهای مهم تعلیمی و تربیتی به نسل جدید انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان در دفاع مقدس کاری حسینی را انجام دادند، تأکید کرد: کار مربیان کانون در عصر حاضر کاری زینبی و تأثیرگذار است که قطعاً در تاریخ گفته خواهد شد، در زمانی که استکبار با تمام قوای خود قصد تخریب فرهنگ این مملکت را داشت گروهی از نیروهای انقلابی و تلاشگر در عرصه فرهنگ در مقابله با آن‌ها فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار را انجام دادند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان خوزستانی تا 8 مهرماه از ساعت 8 صبح الی 13 بعدازظهر برای بازدیدکنندگان دایر است و در آن آثار کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال خوزستانی عضو مراکز کانون پرورش فکری با موضوع‌های نقاشی، خوشنویسی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، شعر و داستان به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اقدام به معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس در قالب نمایشگاه عکس و کتاب زندگی‌نامه شهدا کرده‌اند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار