موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
40014
۲۴ آبان ۱۳۹۶
سحر ترهنده خبر داد؛

چاپ کتاب جدید تصویری به نام «سفر جادویی»

سحر ترهنده، مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، از انتشار کتاب تصویری جدیدی برای کودکان خبر داد و گفت: آرون بکر در این کتاب با استفاده از رنگ‌های درخشان، کودکی معمولی را به سفری استثنایی با ماجراهای هیجان‌انگیز می‌برد.

به گزارش کودک پرس ،مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی از انتشار کتاب جدیدی برای کودکان خبر داد و گفت: «سفر جادويي» عنوان کتابی تصویری است با نویسندگی و تصویرگری آرون بکر که کتاب طوطی کپی رایت آن را خریداری کرده است و مراحل پایانی چاپ را می‌کند.

سحر ترهنده درباره این کتاب تصویری توضیح داد: در «سفر جادويي» داستان دختري بیان می‌شود كه جنگل و رودخانه را پشت سر مي‌گذارد، پرواز مي‌كند و دوست پيدا مي‌كند. داستان بدون هيچ كلامي و به كمك تصاوير روايت مي‌شود. روایت دختري تنها که با مدادي جادويي، دري مخفي در اتاقش مي‌كشد و پا در دنيايي شگفت‌انگيز و ماجراجويانه مي‌گذارد تا از تنهايي و زندگي عادي و روزمره‌اش فرار كند. مداد قرمز رنگ، محدوديت‌هاي دختر را برمي‌دارد و براي او قايق، بالون و حتي قاليچه پرنده مي‌كشد تا دخترك بتواند آزادانه پرواز كند و خيالش را پروبال دهد.

داور جایزه جهانی «هانس‌کریستین اندرسن» ادامه داد: ما در زمانه سرعت، تلفن هوشمند و توييتر زندگی می‌کنیم. همه‌چیز به‌سرعت مي‌گذرد و كودكان نيز بايد پابه‌پاي اين سرعت بزرگ شوند؛ بدون اينكه بتوانند با طبيعت و زيبايي‌هايش آشنا شوند. آن‌ها بايد در دنيايي محصور با ابزارهاي هوشمند الكترونيك كودكي كنند. آرون بكر، نويسنده و تصويرگر داستان، به ما يادآوري مي‌كند كه بايد از روزمرگي‌ها فرار كرد و گاهي برای این کار فقط به يك كتاب و كمي تخيل و خيال‌پردازي نياز داريم.

به گفته ترهنده، تصويرگر براي دخترك هيچ تصوير دقيقي ارائه نكرده، همه نشانه‌هاي تصويري او عادي و معمولي است و بنابراين می‌تواند هرکسی باشد و كودكان به‌راحتی می‌توانند با كودك داستان هم ذات پنداري كنند.

این نویسنده و منتقد ادبی بیان کرد: در ابتداي داستان، اتاق دخترك خاكستري و ملال‌آور است اما به‌محض اينكه جادوي خيال پا به زندگي دخترك می‌گذارد، دنيايش رنگ می‌گیرد: جنگل سرسبز، فانوس‌هاي روشن و پرنور، قايق قرمز، آسمان آبي شفاف، برج و قلعه اسرارآميز و آبراهه‌هاي مرموز و حتي پرنده بنفشي كه در قفس زنداني است.

به گفته مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، داستان آن‌قدر خیال‌پردازانه است كه هرلحظه ماجرايي غیرقابل‌پیش‌بینی رخ مي‌دهد و درست آنجا كه به دخترك خوش مي‌گذرد اتفاقي عجيب می‌افتد. در مسير داستان، دختر، پرنده‌اي را نجات مي‌دهد كه همين پرنده نقشي مهم در داستان ايفا مي‌كند.

ترهنده اين كتاب خيال‌پردازانه را براي كودكان بالاي 6 سال مناسب دانست و گفت: آرون بکِِر، با استفاده از رنگ‌های درخشان، کودکی معمولی را به سفری استثنایی با ماجراهای هیجان‌انگیز می‌برد. کتاب تصویری بدون کلام سفر جادویی را می‌توان به‌دفعات دید و در دنیای تخیل شگفت‌انگیز آن سفری منحصربه‌فرد را تجربه کرد. بكر درباره تجربه‌اش از تصويرگري اين كتاب مي‌گويد: «من در مدت زندگی‌ام چندین سفر به‌یادماندنی انجام داشته‌ام؛ در روستای ژاپن و شرق آفریقا زندگی کردم و پاي پياده به سوئد سفر كردم؛ اما تاكنون مقصد موردعلاقه من تخیل من بوده است، دريچه‌های مخفی و فانوس‌های جادویی».

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار