33185
۲۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

موفقیت دانش‌آموزان بوشهری در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان بوشهری در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی ۱۲ مقام کشوری و ۸۲ مقام استانی کسب کردند.

به گزارش کودک پرس ، ناصر کرمی افزود:پارسال 65هزار و 955 نفر از دانش آموزان استان بوشهر در شش محور مسابقه های آزمایشگاهی، تصویرسازی زبان انگلیسی، پژوهش، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی و بازارچه ها باهم رقابت کردند.
وی اظهارداشت: تعداد دانش آموزان شرکت کننده استان بوشهر در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی 1.5برابر جشنواره های قبل است.

وی بیان کرد: افزایش میزان مشارکت دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی بیانگر اهمیت این جشنواره در بین دانش آموزان است و باید با برنامه ریزی جدی و بالا بردن سطح کیفی برای شرکت بهتر در جشنواره تلاش کرد.

کرمی ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی تجلی روح علمی در آموزش و پرورش است، این جشنواره یک وجه نمادین و الگو بخشی در آموزش و پرورش پیدا کرده است که نیاز است گستره آن حتی در مدارس کم جمعیت روستایی هم راه پیدا کند .
وی یادآورشد: آموزش و پرورش وظیفه تربیت همه جانبه دانش آموزان را بر عهده دارد که جنبه علمی آن بیشتر مورد توجه خانواده ها و جامعه است.

کرمی گفت: این جشنواره الگوی جدیدی برای تقویت پژوهش و علم در بین دانش آموزان است که به عنوان یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:باتوجه به ظرفیت و توانایی دانش آموزان استان باید برای ارتقا در سایر شاخصها از جمله شاخص زیستی و بدنی تلاش شود.

وی با تاکید بر همراهی خانواده ها، شورای اسلامی، دهیاریها و استانداری در ارتقای سطح علمی دانش آموزان گفت: استان بوشهر نه تنها در برنامه بلند مدت،بلکه در برنامه کوتاه مدت هم می تواند تغییر ایجاد کند که ارتقای 2جهشی رتبه کنکور و همچنین ارتقای معدل نشان از آن است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار